رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575876

خود روسیه و چین، چنین ادعاهایی ندارند!

ساعت24- کاش امام جمعه رشت سری به پیران شهر می‌زند و از آنها در مورد ظلمی که به آنها توسط روس‌ها شده است، می‌پرسید.

html>

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: به نظر می‌رسد اقبال به روسیه و چین برای مقابله با سیاست‌های تحریمی غرب در دستور کار دولت قرار گرفته است. سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه و توجه ویژه صداوسیما و ائمه جمعه به این سفر به خوبی حکایت از این معنا دارد. بالاخره سیاست خارجی، دنیای یارگیری است و معمولا کشورها سعی می‌کنند به تنهایی وارد رقابت بین‌المللی و منطقه‌ای نشوند. حتی کره شمالی با آن دیوارهای بلندی که دور خودش کشیده است، هم سعی می‌کند یک چین را برای روز مبادا برای خود نگه دارد.

خوب یا بد این استراتژی کشور برای مقابله با تحریم‌هاست اما در این میان خطبه‌های برخی از ائمه جمعه برای تطهیر چین و روسیه بسیار عجیب بود. آنها به گونه‌ای سخن گفتند که گویی روسیه و چین فرشتگانی هستند که خداوند برای نجات ایران آنها را به سمت زمین گسیل داشته است.

بگذارید برای نمونه سخنان امامان جمعه اصفهان و رشت را با هم مرور کنیم.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان: «روسیه و چین هیچگاه در حال سلطه نگری نبوده‌اند و از این رو معامله با کفار اشکال ندارد همانطور که حضرت علی (ع) این کار را انجام می‌دادند.»

حجت‌الاسلام رسول فلاحتی امام جمعه رشت:« امام جمعه رشت: روسیه و چین مردم آزار نبودند؛ کمک کارمان هم بوده اند.»

فکر می‌کنم خود روسیه و چین هم چنین ادعایی درباره سلطه‌گری و مردم آزاری ندارند که برخی از ائمه جمعه روی آن تاکید می‌کنند. حداقل ما ایرانی‌ها که ظلم‌هایی که روسیه به ما داشته است را به یاد داریم.

کاش امام جمعه رشت سری به پیران شهر می‌زند و از آنها در مورد ظلمی که به آنها توسط روس‌ها شده است، می‌پرسید.

مگر می‌شود به توپ بستن حرم امام رضا (ع) توسط روس‌ها در نوروز ۱۲۹۱ شمسی مصادف با ربیع‌الثانی ۱۳۳۰ قمری را فراموش کرد؟

چه کسانی مجلس ملی ایران را به توپ بستند؟ بله، نیروهای بریگاد قزاق روسی به فرماندهی کلنل ولادیمیر لیاخوف.

خود روسیه و چین، چنین ادعاهایی ندارند!

اینها متعلق به تاریخ است و می‌گوییم شاید فراموش کرده‌اید. نسل کشی اویغورها توسط دولت چین که تازه است. این نسل کشی را هم ندیدید؟

کاش این حضرات قبل از بیان این نطق‌ها، تعریف خود از سلطه‌گری و مردم آزاری را ارائه می‌دادند تا ما متوجه منظور جناب‌شان می‌شدیم. شاید ما اشتباه می‌کنیم!

کاش ائمه جمعه برای توجیه رابطه با روسیه و چین از دلایل بهتری استفاده می‌کردند. مثلا می‌شد گفت که وقتی ترامپ زیر میز برجام زد و اروپایی‌ها تماشا کردند چاره ‌ی جز روی آوردن به چین نبود و گرنه همین چند صد هزاربشکه نفت هم تبدیل به ارز و ریال نمی شد ولی ستایش چین خداناباور در نماز عبادی واقعا نوبر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها