رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604613

تحریم برای سیاستمداران نعمت وبرای مردم مصیبت است

ساعت 24 - روزهایی بود ایران 14 در صد سهم صادرات نفت اوپک را در اختیار داشت و امیدوار بود با افزودن بر ظرفیت تولید نفت خام سهم بیشتری از صادرات اوپک را در اختیار بگیرد. اما متاسفانه به دلیل ادامه وتشدید تحریم ها حالا به جایی رسیده ایم که با خرسندی می گوییم نفت ایران را به صورت  قاچاق صادر می کنیم و پول آن را نیز در اختیار می گیریم. متاسفانه همین یک مورد اثر بخشی تحریم ، دومینویی از دردسر برای کسب وکار و معیشت مردم فراهم کرده است که این روزها شاهد آن هستیم.

تحریم ها
style="text-align:center">متاسفانه ایران با زندگی در تحریم فرصت توسعه بنادر و جزیره های خود را به سود برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس ونیز کشورهای همسایه از دست داده است. ایران می توانست با استفاده از سرمایه های بین المللی بندر چابهار و منطقه مکران را گونه ای توسعه دهد که پیش برنده توسعه سرزمین ملی باشد. جزیره های کیش وقشم نیز بدون توسعه زندگی ساکتی دارند و در برابر جبل علی توسعه یافته شده حرفی برای گفتن ندارند. این رخداد غم انگیز در برابر دیدگان میلیونها ایرانی رخ د اده است و سهم تحریم در آن بالا یوده وهست. جزیره زیبای کیش می توانست سالنه صدها هزار توریست را به ایران بیاورد اما از دست رفت. بخشی از این وضعیت به تحریم های دامنه دار برمی گردد.

ایران روزی می توانست در جاده ابریشم قدیم وجدید سهم ونقش ممتازی داشته باشد اما متاسفانه به دلیل تحریم های گسترده ای که در این چند دهه با آن مواجه شد ه است کشور ترکیه هاب گازی متطقه شده و ایران که خود دارای منابع عظیم گاز ااست خارج از مدار قراردارد.. ایران علاوه بر این دیگر توانایی ندارد همانند گذشته محل عبور میلیونها میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و راه آهن باشد و به این ترتیب یکی دیگر از مزیت های ایران به دلیل تحریم های گسترده در معرض نابودی قراردارد. تحریم های گسترده اقتصادی ایران از سوی غرب دولتها را ناگزیر کرده است که برای بقای خود و دیگر نهادها از کیسه شهروندان خرج کنند و با بهره برداری از منابع انسانی به شکل ناکارامد ایرانیان نخبه را فراری دهند. تحریم های ادامه دار و سخت گیری های دولتها موجب شده علاوه برکوچ نخبگان شاهد کوچ متخصصان نفت وگاز و بهداشت و درمان ونیز اساتید دانشگاهی باشیم وایران از سرمایه های انسانی ورزیده تهی شود.عادت کردن به زندگی با تحریم شاید برای سیاستمداران و صاحبان قدرت که انگیزه مبارزه با امپریالیسم واستکبار جهانی دارند خوشایند باشد و آانها با توجیه های سیاسی این را را ادامه دهند اما واقعیت این است که این عادت برای ایرانیان بسیار زیان آور بوده است و از این وضعیت دل خوشی ندارند. ایرانیان نمی توانند باور کنند روزی برسد ایران بتواند ایالات متحده پامریکا را در حوزه نظامی شکست دهد و پس از ان راه افزایش برنامه ریزی برای رشد ورفاه فراهم شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها