رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604623

پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده / طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

ساعت24- بازار طلا و سکه در روزهای نزدیک به شب عید در حالی هر ساله شاهد افزایش تقاضاست و این افزایش تقاضا شائبه افزایش قیمت طلا و سکه را طرح می‌کند که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: پس از یک هفته ثبات نسبی در این بازار، زمان برای خرید طلا و سکه مناسب است.

قیمت طلا و سکه در روزهای نزدیک به پایان سال ۱۴۰۱ در حالی پس از سه ماه التهاب و جهش قیمتی، روی آرامش را به خود دیده که هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه به ۲ میلیون و ۸۳ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که سکه امامی با ایستادگی در کانال ۲۴ میلیونی، در این کانال مقاومت می‌کند و سکه بهار آزادی نیز پس از رفت و برگشت به کانال ۲۳ میلیونی، در لحظه تنظیم این خبر به ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین اونس طلا پس از ریزش گسترده قیمتی در ابتدای هفته، در دو روز اخیر شاهد برگشت جزئی قیمت‌ها بود. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند به رسم هر ساله با نزدیک شدن به شب عید، تقاضای طلا و سکه در بازار افزایش می‌یابد.

اما سوال اصلی این است که در فاصله ۴۰ روز مانده به شب عید ۱۴۰۲، قیمت طلا و سکه چه سمت و سویی می‌گیرد و آیا الان، زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟

آرامش در بازار طلا و سکه مقطعی است؟

محمد کشتی آرای در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: قیمت طلا و سکه متاثر از ثبات قیمت دلار و ارز و کاهش قیمت اونس جهانی، به روال طبیعی برگشته و روی آرامش به خود دیده است.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در ماه‌های اخیر نوسانات و جهش قیمت ارز در حالی بازار طلا و سکه را متلاطم کرده بود که اینک با ورود و مدیریت بانک مرکزی، شاهد ثبات در بازار دلار و ارز هستیم؛ بنابراین عامل اصلی جهش‌های قیمتی طلا و سکه از میان رفته است.

پیش بینی قیمت طلا از مسیر اونس

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم شاهد ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه باشیم، به اقتصاد ۲۴ گفت: با ثبات قیمت دلار و ارز در کشور، تقاضای طلا و سکه فعلا کاهش پیدا کرده است.

به گفته کشتی آرای، عامل دوم موثر بر قیمت طلا و سکه در کشور نیز که قیمت اونس جهانی است، نسبت به هفته گذشته با کاهش همراه بوده است، به عبارت دیگر، قیمت جهانی طلا به نسبت هفته گذشته حدود ۸۰ تا ۸۵ دلار کاهش داشته و این مساله موجب ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

روند افزایشی حباب سکه متوقف شد

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ به ثبات نسبی قیمت‌ها در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده هم با توجه به ثبات نسبی قیمت دلار و ارز در تهران و کاهش قیمت اونس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شاهد ثبات لااقل برای چند روز آینده و احتمالا تا هفته آینده باشیم.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت طلا و سکه براساس دو شاخص اصلی تعیین می‌شود که دقیقا شاخص‌های ریالی است. این دو عامل یکی قیمت جهانی طلا و دیگری قیمت ارز است. همچنین عامل دوم موثر بر قیمت طلا و سکه در بازار کشور، واگذاری ربع سکه در بورس توسط بانک مرکزی است که موجب شده حباب سکه بزرگ‌تر نشود و روند افزایشی آن متوقف شود.

پس لرزه‌های زلزله ترکیه به بازار طلا رسید؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه زمانی که بازار در آرامش باشد، داد و ستد روال عادی خود را پیدا می‌کند، گفت: در چنین شرایطی، از هیجانات کاذب بازار کاسته می‌شود. این در حالی است که به شب عید نزدیک می‌شویم و تجربه نشان داده همیشه در مقطع زمانی شب عید، نوسانات زیاد بوده است. با وجود این، به نظر می‌رسد شرایط حالِ حاضر، شرایط ایده آلی است و فکر می‌کنم در روزهای آینده همین شرایط ایده آل را داشته باشیم.

کشتی آرای در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه الان، زمان مناسبی برای خرید است یا نه، گفت: بازار در آرامش است و در شرایط آرامش بازار، بهتر می‌توان خرید و فروش کرد، زیرا قیمت‌های خرید و فروش، واقعی است.

وی در مورد اینکه زلزله اخیر در ترکیه، تاثیری بر قیمت طلا و سکه در بازار تهران داشته است یا خیر، گفت: خیر. گرچه ارزش لیر پس از زلزله ترکیه کاهش داشت، ولی این زلزله در اقتصاد ترکیه مشاهده شده، ولی ربطی به بازار طلا و ارز ما ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها