رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 611304

دکتر طبیبیان در حاشیه مناظره های غنی نژاد نوشت

احتمال حمله به آزادی خواهان به روش استالین

ساعت 24 - این روز ها شاهد مناظره جدیدی بودیم بین آقای دکترغنی نژاد و یک مدعی دیگر، این بار لندن نشین مدافع پر حرارت قانون اساسی. این دو مورد مناظره بسیار نزدیک به هم اتفاق افتاد و می شود مقایسه کرد.

طبیبیان
dir="RTL" style="text-align:right">یکم، اما قبل از آن مطالب تاریخی که مرتب بیاد من می آید را عرض کنم. در سال ۱۹۳۶ که معلوم شد سیاست های اقتصادی استالین با شکست روبرو شده و بحران های مختلف ازجمله کمبود مواد غذایی دامنگیر شده و خبر از نارضایتی وسیع مردم شوروی می رسید، استالین دستور داد مخالفین آزادی خواه حکومت و همچنین منتقدان او در داخل حکومت را دستگیر و در محاکمه های صوری و نمایشی به عنوان عوامل سرمایه داری و مانند این معرفی کنند و بسیاری اعدام و دیگران هم محکوم به زندان هایی که معدود از آن زنده بیرون آمدند. این سرکوب شدید به مدت دوسال ادامه یافت. بر آورد می شود همین اقدام ۷۰۰۰۰۰ تلفات در بر داشت. همین حیله را مائو رهبر چین کمونیست در سال ۱۹۶۶ به عنوان انقلاب فرهنگی به کار بست. با تحریک اوباش حزبی به سر کوب افراد فرهیخته و منتقد خود پرداخت و این اقدام به مدت ده سال تا زمان مرگ او ادامه یافت با حدود سی میلیون کشته که بعضاً به دلیل قحطی و کمبود ناشی از ضایعات و اتلاف منابع رخداده بود. نتیجه این که اصحاب قدرت تقصیر اقدامات خود را به گردن منتقدین می اندازند و این شیوه نکوهیده رایج است.

دوم در تمام این موارد دشمن عمده این ها لیبرالیزم است! استالین یک برنامه شستشوی مغزی از طریق تبلیغات وسیع با همین بنر فراهم کرد که توسط حزب توده در ایران نیز در حد وسیع پی گرفته شد. در سال های اخیر پوتین همین پرچم را علم کرده است و از سال ۲۰۱۶ تا کنون قرار است عزای لیبرالیسم را جشن بگیرند و با چین و معدودی فروماندگان دیگر تاریخ نظم جدیدی را علم کنند.

سوم، اما پرچم مندرس و بی صاحب لیبرالیسم، از قرون وسطی تاکنون، بر فراز تاریخ بشر بر افراشته است. زیرا در اطراف پذیرش حقوق و آزادی های فرد انسان و توجه به ارزش جداگانه برای هر فرد انسانی نظم یافته است. پرچم لیبرالیزم برای مجد و عظمت امپراتور و امپراتوری و عالی مقامان نیست، پرچم حقوق و آزادی های فرد کف خیابان و سر مزرعه و بزرگداشت شأن انسان عادی است. لیبرالیزم به این معنی طی سه قرن اخیر قوی ترین و پیروز ترین جریان سازنده تاریخ بوده است.

چهارم، آیا عنایت کرده اید که روش بکار رفته توسط آن یکی و این یکی چه میزان به هم شبیه بود؟ پرخاش همه جانبه به مخاطب، اتهام زدن مکرر بی پروا و بی دلیل، ارائه مطالب متفرق و پراکنده مغلوط و بعضاً صحیح از اتهام کمونیست بودن اوباما، دیکتاتور شیلی، بازار مسکن و اجاره نشینی و آموزش در ایران نظریات مغلوط در مودر هایک و دیگران، امتیاز های زندگی در انگلستان…، تلاش برای ایجاد حس شرمساری در مخاطب و تزلزل در اراده و اندیشه و در موضع تدافعی قرار دادن مخاطب و احیاناً قبول شکست…جالب این که اندکی شرم و حیا نیز در کار نیست. دکتر غنی نژاد که هر گز کار اجرایی نداشته اند می شوند مسئول وضع موجود و با پرخاش هم باید متقاعد شوند که مسئولیت وضع موجود را بپذیرند! ذهی شرف. بعد کسی که می گوید بیست و سه سال در لندن زندگی کرده برای مردم ایران قانون اساسی می خواند خودش حاضر نبوده یک سال زیر این قانون اساسی زندگی کند! ذهی انصاف. بعد هم می گوید ملت ایران از سال ۱۳۵۷ متولد شده قبل از آن مستعمره یا تحت استعمار بوده! این هم اهانت به کل تاریخ و ملت ایران. کشور ایران قدیم ترین کشور جهان است و هر گز مستعمره نبوده در حالی که هند و چین، و مصر، عربستان و عراق…و کشور های دیگر آفریقا و آسیا و آمریکا تاریخ مستعمره بودن دارند. ایران همیشه، حتی وقتی تحت هجوم بوده هویت و استقلال خود را حفظ کرده و این را باید قدر دانست.

این پرسش برای من مطرح می شود که به دلیل شباهت این روش ها که توسط برخی رسانه های دیگر هم پیگیری می شود آیا این تکنیک ها به صورت متمرکز آموزش داده می شود یا این ها جداگانه می آموزند؟

صفحه تلگرامی دکتر محمد طبیبیان -اقتصاددان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها