رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 623184

آیا مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی ممکن است؟

ده‌ها راه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؛ اما اخیراً سوال جدیدی ذهن متقاضیان مهاجرت به کانادا را درگیر خود کرده است، آیا مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی امکان پذیر است؟!

 

اینطور که به‌نظر می‌رسد این روش بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از روش‌های دیگر است، پس در ادامه این مطلب از توریک ، به صورت مفصل به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی یا ویزیتوری کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یک ویزای موقت است که برای اهداف گردشگری، ملاقات با دوستان یا خانواده و برای استفاده از فرودگاه‌های این کشور برای سفر به مقاصد دیگر، توسط کشور کانادا صادر می‌شود.

قوانین مهاجرتی جدید کانادا برای ایرانیان

اندکی قبل، قانونی جدید تحت عنوان امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری ، برای ایرانیان، به قوانین مهاجرتی این کشور اضافه شد. یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در بین ایرانیان، کشور کاناداست؛ به حدی که، در شهر تورنتو، پر‌جمعیت‌ترین شهر کانادا، شما در محل‌های بسیاری می‌توانید فارسی صحبت کنید و به هیچ مشکلی برنخورید!

طبق این قانون، ایرانیانی که در فاصله یکم مارس ۲۰۲۳(۱۰ اسفند ۱۴۰۱) تا بیست و هشتم فوریه ۲۰۲۴(۹ اسفند ۱۴۰۲) با ویزای توریستی در خاک این کشور حضور داشته باشند، مجاز خواهند بود که به دنبال کار گشته و به صورت رایگان برای دریافت اجازه کار یا ورک‌ پرمیت کانادا درخواست دهند.

استفاده از این شرایط خاص، نیاز به در نظر گرفتن چند نکته مهم دارد که، با توجه به دانش متخصصان ویزای توریستی کانادای توریک ، در ادامه، آن‌ها را در اختیار متقاضیان عزیز قرار خواهیم داد.

لیست مراحل لازم برای مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی:

  1. تکمیل مدارک و درخواست ویزای توریستی کانادا
  2. اخذ ویزا و ورود به خاک این کشور
  3. پیدا کردن کار قبل از پایان یافتن اعتبار ویزا
  4. دریافت پیشنهاد کار یا جاب آفر از سمت کارفرما
  5. دریافت گواهی LMAI یا مجوز اداره کار کانادا
  6. ثبت درخواست اجازه کار یا ورک پرمیت در اداره مهاجرت کانادا
  7. تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

در هر مرحله برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری، نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، شانس تبدیل ویزا از بین خواهد رفت؛ اولین و اصلی‌ترین نکته این است که شما تمامی مراحل کاریابی و درخواست ورک پرمیت را در خاک این کشور و در مدت زمان محدود اعتبار ویزای توریستی خود، انجام دهید.

گواهی LMAI چیست؟

در صورت دریافت تاییدیه از کارفرمای کانادایی، کارفرما، درخواست گواهی LMIA یا تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا یا Labour Market Impact Assessment می‌کند. در واقع کارفرما با این مجوز اثبات می‌کند که شما بهترین گزینه برای این فرصت شغلی ارائه شده در کشور کانادا هستید و هیچ شهروند کانادایی، قادر نخواهد بود جایگزین شما شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا:

  • کلیه مدارک شناسایی هویتی
  • مدرک عدم سوء پیشینه در کشور مبدا
  • ارائه یک سند از هدف سفر شما به کشور کانادا
  • کلیه سوابق شما در رابطه با سفر به کانادا (در صورت وجود)
  • ارائه فرم‌های تکمیل شده ویزای ویزیتوری
  • مدارک مربوط به بایومتریک
  • ارائه مدارک تمکن مالی

مهاجرت به کانادا با ویزای توریستی چگونه ممکن است؟

باید صادقانه این نکته را عارض شویم که، تبدیل ویزای شما به هیچ‌وجه تضمین نمی‌شود و باید به چشم یک فرصت ریسکی به این قانون جدید کانادا نگاه کرد، زیرا:

  • مدت زمان این قانون محدود است و باید زمان صدور ویزای توریستی تا زمان اعتبار آن را در نظر گرفت.
  • فرآیند دریافت جاب آفر و اجازه کار فقط باید در خاک کانادا انجام شود.
  • مدت زمان پردازش پرونده درخواست شما ممکن است بیشتر از حد تصورتان طول بکشد.
  • کار پیدا کردن در کانادا بسیار رقابتی است پس تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه یک فاکتور مهم است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
  • باید رزومه کاری و تحصیلی خود را با فرصت‌های شغلی کانادا بسنجید تا از قبل ایده‌هایی درباره شغل مدنظر خود، داشته باشید.
  • هیچ تضمینی برای تمدید این قانون، توسط دولت کانادا، وجود ندارد.

پس اگر خود را آماده و واجد شرایط می‌بینید، با کمک و همراهی تیم ویزای توریستی کانادا توریک ، می‌توانید شانس خوبی داشته باشید.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا، بسته به نوع ویزای توریستی شما متفاوت می‌باشد:

  • اعتبار ویزای سینگل، ۶ ماه (افرادی که این نوع ویزا را دریافت می‌کنند، در صورت خارج شدن از کشور کانادا باید مجدداً ویزا دریافت کنند).
  • اعتبار سوپر ویزای کانادا، به مدت ۲ سال است (توجه کنید که مدت اعتبار پاسپورت دارندگان این نوع ویزا، باید ۱۰ساله ‌باشد).
  • مدت زمان اعتبار ویزای توریستی مولتیپل کانادا، ۵ سال است.
  • مدت زمان اعتبار ویزای مالتیپل (ویزای چند بار ورود)، ۶ ماه است ( در نظر داشته باشید که دارندگان این نوع ویزا، ملزم هستند تا هر ۶ ماه، از کشور کانادا خارج شوند).

جالب است بدانید که با تبدیل ویزای توریستی خود با دریافت ورک پرمیت کانادا، شانس دریافت اقامت دائم کانادا را هم خواهید داشت، و نه تنها شما، بلکه همسر و فرزندان شما نیز می‌توانند تجربه یک زندگی بهتر و مرفه‌تر را بدست آورند. پس اگر به دنبال یک تغییر فوری و مفید در سطح زندگی خود می‌باشید، با متخصصان ویزای توریستی توریک ارتباط برقرار کنید

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها