رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 625903

لیست کامل بهترین پارک‌های آبی و استخرهای استانبول

سفر به شهر تاریخی و تفریحی استانبول همواره برای مسافران هیجان‌انگیز است. این شهر شاهکار معماری و زیبایی‌های تاریخی بوده و به دلیل قرارگیری در کنار دریا موردتوجه مسافران زیادی از سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

هرچند سواحل استانبول از مهم‌ترین جذابیت‌های این شهر برای گردشگران هستند و شنا در آب زلال دریا لذتی بی‌نظیر به همراه دارد؛ بااین‌حال طی سال‌های اخیر تعداد زیادی پارک آبی نیز در استانبول ساخته شده‌اند. شاید بازدید از پارک آبی در شهری ساحلی کمی بیهوده به‌نظر برسد؛ ولی باید گفت این پارک‌های آبی آنقدر جذاب ساخته شده‌اند که همه روزه گردشگران را به سمت خود فرا می‌خوانند.

در ادامه بهترین پارک‌های آبی استانبول را معرفی می‌کنیم تا در هنگام سفرتان به استانبول، بازدید از این پارک‌ها را نیز در برنامه‌ی سفرتان قرار دهید.

آکوا کلاب دلفین (Aqua Club Dolphin Istanbul)

این پارک آبی شامل سرسره‌های آبی مرتفع است که سرخوردن از این سرسره‌ها تجربیات هیجان‌انگیزی برایتان به ارمغان خواهد آورد. این پارک آبی در سال ۲۰۱۱ افتتاح‌شده و به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول محسوب می‌شود.

دلیل نام‌گذاری این پارک آبی به دلیل وجود دلفین‌ها در استخری مجزا است؛ دلفین‌ها هنرنمایی و بازی می‌کنند و مسافران از تماشایشان لذت می‌برند، همچنین در کنار دلفین‌ها عکس‌های یادگاری می‌گیرند. برای کودکان نیز امکانات تفریحی مجزا و مخصوص در نظر گرفته‌شده است. همچنین در این پارک آبی می‌توانید از امکاناتی مانند واترپلو، سرسره آبی، سونامی، والیبال ساحلی و سکوهای پرش نهایت لذت را ببرید. در صورت اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره می‌توانید از سرویس ترانسفر رفت‌وآمد به این پارک آبی بهره‌مند شوید.

زمان فعالیت این پارک آبی همه‌ساله از اردیبهشت تا آخر تابستان است و هزینه برای کودکان تا ۴ سال رایگان بوده و تا ۱۲ سال نصف دریافت می‌گردد. بازدید از این پارک آبی قطعاً یکی از دلایلی است که باید با پرواز تهران استانبول خودتان را به این شهر برسانید و تفریحی منحصربه‌فرد را تجربه کنید.

آدرس: Esenkent, Su Oyunları Merkezi Bahçeşehir Girişi, Cemalpaşa Cad., 34517 Esenyurt/İstanbul, Türkiye

آکوا مارینا استانبول یا پارک آبی توزلا (Marina Tuzla Aquapark)

یکی دیگر از پارک‌های آبی مجهز در شهر استانبول، پارک مارینا است. در این پارک می‌توانید هیجان را به معنای واقعی تجربه کنید. این پارک آبی با نام توزلا نیز شناخته می‌شود. محل قرارگیری این پارک خارج از شهر است؛ اما سرویس‌های رفت‌وبرگشت از هتل‌ها به پارک مارینا فراهم‌شده‌اند. اگر در هنگام خرید بلیط هواپیما دوست دارید هیجان را در استانبول تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این پارک آبی بزنید.

پارک آبی توزلا مارینا مخصوص کسانی است که از ارتفاع هراس ندارند و به‌سوی سرسره تیوبی با ارتفاع ۲۵ متر می‌روند. همین سرسره سبب شهرت این پارک آبی شده است و در این پارک می‌توانید از امکاناتی نظیر سرسره، استخر، صندلی و چتر ساحلی بهره‌مند شوید. همچنین برای کودکان نیز استخر مخصوص تعبیه‌شده است و در کنار استخرها نیز موسیقی پخش می‌شود و لذت بازدید از این پارک را دوچندان می‌کند.

ساعت کاری این پارک آبی از ۱۱ صبح تا ۶ عصر است.

آدرس: Cami, İstanbul TR, Balıkçılar Sk. no:20/1, 34940 Tuzla, Türkiye

اسفانبول استانبول، پارک تفریحی ویالند (VIALAND Park)

پارک آبی اسفانبول با نام ویالند نیز شناخته می‌شود و در شهر استانبول جزو پارک‌های آبی مشهور به شمار می‌رود. با اینکه سال تاسیس این پارک آبی به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد؛ اما همچنان پرطرفدار بوده و مسافران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند. این پارک آبی در سال ۲۰۱۵ جزو پارک‌های موضوعی اروپا انتخاب‌شده است.

برخی از تفریحات این پارک آبی عبارت‌اند از سرسره آبی غول‌پیکر، سیاه‌چاله، ترن آبی، رودخانه خروشان، چرخش ۳۶۰ و ترن ماجراجویی. در این پارک آبی آدرنالین خونتان به‌شدت بالا می‌رود و برای تمامی سنین وسایل بازی و سرگرمی مهیجی وجود دارد.

ساعت کاری پارک آبی اسفانبول همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب است.

آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan/İstanbul, Türkiye

پارک آبی کالیسوم استانبول (Coliseum Sports Club Sariyer)

یکی از مجهزترین پارک‌های آبی استانبول کالسیوم نام دارد که انواع ورزش‌های آبی را در خود جای داده است. ۴ استخر روباز، ۶ سرسره مارپیچ و استخر با موج‌های خروشان جزو محبوب‌ترین امکانات این پارک آبی هستند. زمان فعالیت این پارک آبی از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر است. علاوه بر استخر و ورزش‌های آبی می‌توانید از امکانات رفاهی دیگر مانند سالن ماساژ، اسپا و آرایشگاه نیز بهره‌مند شوید، مطمئناً لحظات خوشی در انتظارتان است.

آدرس: Zekeriyaköy, Ladin Cd. No:5 D:1, 34450 Sarıyer/İstanbul, Türkiye

استانبول نیز مانند سایر شهرها روزبه‌روز بر تعداد تفریحات آبی آن افزوده می‌شود. تا اینجا با چندین پارک آبی مشهور در استانبول آشنا شدید که در ادامه به معرفی چندین استخر روباز می‌پردازیم تا در هنگام سفر به استانبول در صورت تمایل به استخرها نیز سر بزنید، مخصوصاً در فصل‌های گرم سال می‌توانید در این استخرها شنا کنید و از تجهیزات ورزشی مانند فیتنس و تحرکات بدنی مانند زومبا بهره‌مند شوید.

استخر و اسپای تکنو (Tekno Havuz & Aquapark & SPA)

یکی از استخرهای لوکس در منطقه مشهور آتاشهیر استانبول است که موردتوجه مسافران زیادی قرار می‌گیرد. این استخر از سال ۱۹۹۸ آغاز فعالیت کرده و از سال ۲۰۰۴ نیز به‌صورت مجموعه تفریحی فعالیت می‌کند؛ بخش‌های این مجموعه عبارت‌اند از استخر سرپوشیده، استخر روباز، آکواپارک، اسپا، حمام ترکی و سونا.

آدرس: Ataşehir Ferhat Paşa, 32. Sk. No:15/1, 34888 Ataşehir/İstanbul, Türkiye

استخر شنای بورهان فلک (Burhan Felek Yuzme Havuzu)

اینجا یکی از استخرهای قدیمی و سرپوشیده در شهر استانبول است. با اینکه‌اندازه این استخر نسبت به سایر استخرها کوچک است یا وسایل مورداستفاده در آن قدیمی هستند؛ اما بازهم در میان توریست‌ها و گردشگران جزو محبوب‌ترین استخرها به شمار می‌رود. استخر بورهان دارای دو استخر شنای بالا و پایین است و برای تمامی رده‌های سنی مناسب است.

آدرس: Barbaros, Nuhkuyusu Cd 14/1, 34632, 34668 Üsküdar/İstanbul, Türkiye

استخر شنای ایب بی اوغلو (IBB BEYOGLU Yuzme Havuzu)

یکی دیگر از استخرهای محبوب در شهر استانبول در روزهای آخر هفته و تعطیلات استخر شنای ایب بی اوغلو است. این استخر در سال ۲۰۰۶ تاسیس‌شده و در سال ۲۰۲۰ مورد بازسازی قرار گرفته است. این استخر نیز سرپوشیده بوده و محبوبیت خاصی در میان اهالی استانبول و گردشگران دارد.

آدرس: Bedrettin, Ambar Arkası Sk. No:8, 34440 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

استخر شنای سرپوشیده یشیل پینار (Yesilpinar Indoor Swimming Pool)

استخر سرپوشیده یشیل پینار برای خیلی از مسافران موردپسند است. در این استخر اتاق مراقبت پزشکی وجود دارد تا قبل از ورود افراد به داخل به این ساختمان تست‌های اولیه پزشکی انجام بگیرد و از سلامت و آمادگی جسمانی مطمئن شوند. این استخر به‌قدری تمیز است که مسافران با رضایت کامل مکان را ترک می‌کنند.

آدرس: Yeşilpınar, Yeşilpınar Mah Adnan Menderes Cad, Sevgi Sk. Çğdem Blokları No:1, 34065 Eyüpsultan/İstanbul, Türkiye

کلام آخر

اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی تاریخی، مراکز خرید و رستوران‌های جذاب، بازدید از پارک‌های آبی استانبول را نیز در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید. در این پارک‌ها تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزی در انتظار شما هستند و گزینه برای انتخابتان زیاد است، بنابراین با خیال راحت می‌توانید به هرکدام از پارک‌های آبی و استخرها که دوست دارید بروید. مطمئناً یکی از خاطره‌انگیزترین و بهترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها