رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630526

۵ استان غرب و جنوب‌غربی کشور در معرض وقوع سیلاب

ساعت 24 - وزیر نیرو با بیان اینکه در سه روز آینده، ۵ استان غرب و جنوب غربی کشور در معرض وقوع سیلاب قرار دارند، دستور تشکیل ستاد مدیریت سیلاب در وزارت نیرو و استان‌های در معرض سیل را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر محرابیان با بیان اینکه هم‌زمان با ورود سامانه بارشی ۲۹ اسفند ماه، احتمال وقوع سیلاب در غرب و جنوب غربی کشور افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های میان مدت از حجم و شدت بارش‌ها، وزارت نیرو از هفته گذشته پیش‌بینی اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب را اتخاذ کرد.

وی با اشاره به اشباع بودن خاک به خاطر بارش‌های اخیر، ذوب شدن برف‌ها در پی گرم شدن هوا و هم‌زمانی بارش‌ها با افزایش سفرهای نوروزی و همچنین کوچ عشایر در برخی استان‌ها افزود: باید حداکثر ملاحظات ایمنی در روزهای پیش رو با هدف کاهش خسارت‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر نیرو به تمرکز بیشتر این سامانه‌های بارشی در استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای آغازین سال همواره شاهد اوج ترافیک جاده‌ای بوده‌ایم که باعث افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی سفرهای نوروزی می‌شود و بارش‌های پیش رو در زمان اوج ترافیک جاده‌ای و سفرهای نوروزی رخ می‌دهد، از این رو تمامی مسافران نوروزی باید نکات ایمنی و هارهای مربوط به احتمال بروز سیلاب را رعایت کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها