رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630624

تیم منتخب سال ۱۴۰۲ لیگ برتر

ساعت 24 -پرسپولیس و سپاهان بیشترین سهمیه را از تیم منتخب لیگ برتر در سال ۱۰۴۲ دارند. سال ۱۴۰۲ هم به پایان رسید و یک سال دیگر هم در فوتبال ایران سپری شد. در این سال برخی تیم‌ها به واسطه درخشش ستاره‌های خودشان توانستند عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و به واسطه آن نتایج قابل قبولی کسب کنند.

پرسپولیس فصل گذشته سه گانه فوتبال ایران را فتح کرد و الان هم مدعی قهرمانی در هر دو جام است. استقلال فصل قبل پا به پای پرسپولیس پیش رفت و حالا هم صدر نشین است و سپاهان هم به عنوان ضلع سوم قدرت در فوتبال ایران خودش را جا انداخته است. تیم‌های تراکتور و گل گهر هم دو تیم قدرتمند دیگری هستند که توانستند نمایش خوبی داشته باشند و البته ملوان که با مهدی تارتار پدیده این فصل رقابت‌های لیگ برتر تا اینجا بوده است. به این بهانه بهترین‌های سال ۱۴۰۲ را از قالب یک تیم معرفی کردیم. در این فهرست جای نفراتی هم خالی است.

علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی با وجود فراز و نشیب‌هایی که داشت همچنان خودش را به عنوان بهترین گلر فوتبال ایران حفظ کرده است. او عملکرد خوبی در فصل گذشته برای تیمش داشت و در سه گانه سرخپوشان نقش مهمی ایفا کرد و امسال هم همچنان یک گلر مطمین برای تیمش است.  

رامین رضاییان (سپاهان)

رامین نشان داده سن و سال برایش معنایی ندارد و همچنان پا به پای بازیکنانی که به مراتب سن کمتری از او دارند ۹۰ دقیقه می‌دود و استارت می‌زند و اورلب می‌کند و گل می‌زند یا پاس گل می‌دهد. او روزهای درخشانی در سپاهان تا پیش از جام‌ ملت‌ها داشت ولی بعد از این مسابقات از لحاظ روحی کمی افت کرده ولی همچنان جزو خوب‌های لیگ برتر و سپاهان است.

آرمین سهرابیان (استقلال)

روزهای خوبی در گل‌گهر سیرجان داشت و از این تیم به تیم ملی هم رسید و جواد نکونام هم پافشاری زیادی روی جذب او داشت و در حال حاضر هم چهره اول و مطمین خط دفاعی آبی‌هاست و هم خوب دفاع می‌کند و هم خوب گل می‌زند. سهرابیان از جمله بازیکنانی بود که خیلی‌ها عقیده داشتند جایش در جام ملت‌های آسیا خالی است.

حسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)

حواشی زیادی در سال گذشته داشت که روی بعد فنی بازی او سایه‌انداخت ولی در نهایت همچنان عملکرد خوبی در زمین برای تیمش دارد. او یک مدافع مطمین و کم اشتباه در قلب خط دفاعی است و در نفوذها هم خوب در امر گلزنی به تیمش کمک می‌کند. بعد از مصدومیت پورعلی‌گنجی تبدیل به چهره اول خط دفاعی پرسپولیس شد و این هفته‌ها هم عملکرد قابل قبولی دارد.

میلاد زکی‌پور (سپاهان)

او به دری در سپاهان در این سال‌ها خوب کار کرده که مورایس مجبور به تغییر پست امید نورافکن شده است. زکی‌پور به عقیده خیلی از کارشناسان بهترین مدافع چپ حال حاضر فوتبال ایران است که زوج کناری خوبی با رامین رضاییان تشکیل داده که مثل او در حملات به تیمش کمک می‌کند. زکی‌پور هم جزو گزینه‌هایی است که می‌شد در تیم ملی و برای جام ملت‌ها رویش حساب کرد.

میلاد سرلک (ملوان)

عملکرد خیلی خوبی داشت و از بهترین‌های پرسپولیس در فتح سه گانه و نیم فصل نخست فصل جاری بود. او در رقابت سختی که با چند بازیکن مطرح در پست هافبک دفاعی داشت پای ثابت اردوهای تیم ملی بود و اگر مصدومیت بد موقع به سراغش نمی‌آمد شاید بهترین جایگزین برای نوراللعی مغضوب در جام ملت‌ها بود ولی این مصدومیت او را از این رقابت‌ها دور کرد. سرلک این روزها برای خدمت سربازی به ملوان رفته و امیدوار است بازی‌های خوبش را در این تیم تکرار کند.

ریکاردو آلوز (تراکتور)

مهندس فصل گذشته لیگ برتر که از همه تیم‌های مدعی پیشنهاد داشت و به همین دلیل تراکتوری‌ها خیلی زود برای تمدید با او دست به کار شدند و به مدت سه فصل با او تمدید شد. آلوز در فصل جدید لیگ فروغ فصل گذشته را ندارد ولی همچنان از بهترین‌های تراکتور و لیگ برتر است که هم در کارهای دفاعی و هم در بازیسازی خوب عمل می‌کند.

روبرتو تورس (گل‌ گهر)

ستاره اسپانیایی که با روابط جواد نکونام به فوتبال ایران آمد نتوانست با استقلال به توافق برسد و ترجیح داد پیشنهاد مالی بهتر از سیرجان را قبول کند. تورس ستاره بی چون و چرای گل گهر در فصل جاری است و کسی نمی‌تواند این موضوع را منکر شود. او هم خوب گل می‌زند و هم خوب پاس گل می‌دهد و می‌توان او را بهترین بازیکن لیگ برتر هم دانست.

عیسی آل‌کثیر (پرسپولیس)

در پرسپولیس بعد از رهایی از کمند مصدومیت در فصل گذشته گل‌های حساسی به ثمر رساند که در کسب دو جام برای این تیم موثر بود و بعد انتقال ناکامی به سپاهان داشت که حتی برای این تیم هم موفق به گلزنی شد و در بازگشت به پرسپولیس نشان داد همان گم شده خط حمله این تیم است. او اگر ابتدای فصل از پرسپولیس نمی‌رفت ممکن بود هم شرایط خودش و هم شرایط این تیم متفاوت باشد.

شهریار مغانلو (سپاهان)

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر جزو معدود مهاجمان فوتبال ایران است که هم روی زمین و هم روی هوا می‌درخشد و امسال هم عملکرد خوبی برای طلایی پوشان داشته و یکی از دو آقای گل حال حاضر لیگ برتر است. هرچند انتظارها از او بیشتر از این بود ولی بازهم همچنان بهتر از سایر هم پستی‌هایش عمل می‌کند و گزینه اول آقای گلی در فصل حال حاضر است. او در تیم ملی هم بازی کرد هرچند فرصت چندانی در ترکیب اصلی به او نرسید.

رضا اسدی (سپاهان)

زوج رویایی با مغانلو در ترکیب سپاهان شکل داده و هماهنگی خوبی هم با یکدیگر دارند و هر دو آقای گل حال حاضر لیگ برتر هستند و البته با هم به پیراهن تیم ملی هم رسیدند. اسدی در تراکتور از هافبک به خط حمله منتقل شد و به قدری خوب عمل کرد که حالا در این پست ماندگار شده است و به تیم ملی هم رسید. او از خوب‌های سال گذشته فوتبال ایران بود.  

سرمربی: مهدی تارتار (ملوان)

تیم منتخب سال ۱۴۰۲ لیگ برتر؛ سه مدعی لیگ برتر با بیشترین سهمیه

شاید جای یحیی گل‌محمدی به واسطه فتح سه گانه در فوتبال ایران در اینجا باشد ولی مهدی تارتار در ملوان کاری کرد کارستان و تیمی که از لحاظ بودجه و امکانات شاید در نیمه دوم جدول باشد را تبدیل به یک مدعی کسب سهمیه کرده که یقه تیم‌های بزرگ را هم می‌گیرد. ملوان در نیم فصل با جذب چند بازیکن سرباز تقویت شده و اگر این روند را ادامه دهد چه بسا اولین حضور تاریخ خودش را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها