رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 397833

خواص اوگلی | اوگلی معجزه ای برای سرطان و درمان یبوست

اوگلی مورد توجه دانشمندان زیادی قرار گرفته است که بر روی خواص آن برای سرطان مطالعه میکنند در این مطلب هر آنچه باید در خصوص خواص اوگلی آن برای درمان یبوست و سرطان می خواهید بدانید برای شما آماده کردیم.

میوه اوگلی
html>

معرفی میوه اوگلی

میوه اوگلی در جامعه مرکبات بسیار منحصر به فرد است . این میوه واقعا زشت ترین میوه در جهان نیست، میوه اوگلی، پوست ضخیم و سبز زرد بسیار شل و چرمی دارد که وقتی شروع به کشیدن آن می کنید، عملا رول می شود.

امروز میوه اوگلی در ماه های آوریل و نوامبر در بیشتر سوپرمارکت های اصلی پیدا می شود و محبوبیت آنها را افزایش می دهد. شهرستان یوما، آریزونا، بیش از 2500 هکتار اوگلی در سال 2005 را با ارزش پیش بینی شده حدود 3.2 میلیون دلار برداشت کرد.

اوگلی دارای طعمی است که یادآور سایر میوه های مرکبات است. تحلیل گران بر این باورند که این میوه چه از نظر اندازه و چه از نظر طعم شبیه گریپ فروت است

اولین آزمایش های ثبت شده بر روی میوه اوگلی در سال 1897 در فلوریدا و در سال 1898 در کالیفرنیا صورت گرفت. وب سایت معماری باغبانی و معماری چشم انداز دانشگاه پیوند آن را به عنوان "ترکیبی عمدی یا تصادفی از پرتقال و گریپ فروت (Citrus paradisi) یا پوملو (Citrus maxima) توصیف کرد. "Merriam-Webster.com آن را بین گریپ فروت و نارنگی می داند، که هر دو سایت دارای برچسب گیاه شناسی C. reticulate هستند.

با این حال، میوه اوگلی در سال 1917 توسط یک صاحب املاک به نام G. G. R. Sharp در یک مرتع جامائیکا کشف شد. بعد از آن گرده افشانی های بعدی خود را به تکرار ادامه می دهد،شارپ زاگلی میوه را در دهه 1930 به انگلستان و کانادا و سپس به نیویورک در سال 1942 صادر کرد. اگرچه تقریبا تمام نشریات مرتبط در دانشگاه کالیفرنیااین میوه را مورد مطالعه قرار داده اند.

 خواص میوه اوگلی

خواص میوه اوگلی


با داشتن تنها 45 کالری در هر وعده (نیمی از یک میوه)، uglis 70 درصد ارزش روزانه توصیه شده در ویتامین C را فراهم می کند که برای تقویت ایمنی بدن، مبارزه با عفونت ها و مهم تر برای تشکیل کلاژن و حفظ شریان آن مفید است. البته کلسیم فراوانی دارد و همچنین ویتامین A و هشت درصد فیبر مورد نیاز در روز را تامین می نماید. میوه اوگلی به طور طبیعی بدون چربی و کلسترول است و دارای شاخص گلیسمی پایین است.

دانشمندان علاقه مند به کشف نقش احتمالی میوه های مرکبات مانند میوه های اوگلی در مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی شده اند. اخیرا آنها دریافتند که پتانسیل این میوه می تواند برای عملکرد مغز مانند یادگیری و حفظ حافظه سودمند باشد. یکی دیگر از مزایای آب میوه اوگلی این است که حاوی اسید سیتریک است که ممکن است از سنگ کلیه جلوگیری کند.

میوه اوگلی حاوی 0 گرم چربی و بدون کلسترول است. میوه اوگلی دارای 2 درصد از 1000 میلی گرم کلسیم که هر روز برای استخوان ها و دندان های قوی نیاز دارید. همان 1 گرمی پروتئین، مواد مغذی است که بدن شما را قادر به ترمیم و بازسازی سلول ها می کند و همچنین به انرژی شما کمک می کند. طبق یک مقاله سال 2002 که در "مجله آسیا و اقیانوس آرام تغذیه بالینی" منتشر شده است، خوردن مرکبات به طور منظم ممکن است خطر ابتلا به سرطان، سکته مغزی، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آب مروارید را کاهش دهد.


خواص ضد سرطان اوگلی

دانشمندان ترکیبات اوگلی را شامل بیش از 4،000 پلی فنل و 60 فلاونوئیدها شناسایی کردند، از جمله کاتچین ها (فلاونول ها)، آنتوسیانین ها، فلاون ها و فلاونول ها نیز می باشد.

مطالعات متعدد نشان داده است که این مواد طیف گسترده ای از اثرات مثبت، از جمله:

ضد التهاب آنتی اکسیدان
ضد ویروسی ضد عفونی
ضد حساسیت

ترکیبات پلی فنل و فلاونوئید ممکن است در مقابل عفونت های ویروسی، آلرژی ها و شرایط قارچی محافظت کند. علاوه بر این،پوست مرکبات حاوی کومارین ها، فیتوکمیکال هایی است که در برابر سرطان های تومور مفید هستند.

خواص میوه اوگلی برای یبوست

میوه اوگلی حاوی 2 گرم فیبر رژیمی است ، که برابر با حدود نیمی از میوه است. بخشی از مواد غذایی گیاهی که نمی توانند هضم شوند، فیبر ها مزایای سلامتی زیادی را به ارمغان می آورد. خوردن رژیم غذایی غنی از فیبر، خطر ابتلا به یبوست را کاهش می دهد و باعث می شود سیستم گوارش شما کارآیی بیشتری داشته باشد. مواد مغذی نیز خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهند و می توانند به کنترل میزان کلسترول و قند خون کمک کنند. به گفته MayoClinic.com، زنان باید تلاش کنند تا روزانه بین 21 تا 25 گرم فیبر را دریافت کنند و مردان باید 30 تا 38 گرم دریافت کنند.

خواص میوه اوگلی برای یبوست

خواص اوگلی برای پوست

محتوای ویتامین C بالا در میوه اوگلی یکی دیگر از مزایای سلامتی آن است. میوه اوگلی حاوی 70 درصد از 75 تا 90 میلی گرم ویتامین C است که شما هر روز نیاز دارید. ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و یک آنتی اکسیدان را برای از بین بردن رادیکال های آزاد، مواد مضر که موجب التهاب و آسیب بافتی در بدن شما می شود، عمل می کند. با گذشت زمان، این آسیب می تواند منجر به مشکلات سلامتی مزمن مانند سرطان شود. ویتامین C همچنین برای تشکیل کلاژن، بافت همبند در لثه ها، عضلات، پوست و بافت ها ضروری است. کلاژن برای التیام زخم نیز ضروری است

خواص اوگلی برای پوست

نحوه مصرف میوه اوگلی

با توجه به طعم شیرین آن، میوه اوگلی می تواند به تنهایی خورده شود، علاوه بر آن دارای دستور العمل های خاص و خوشمزه دیگری نیز می باشد. اضافه کردن میوه بازیتون به یک سالاد میوه، و یا جایگزین آب پرتقال در دستور غذا یا سس دلخواهتان.

یک لیوان آب میوه تازه اوگلی را برای صبحانه بنوشید یا سالاد حاوی فیبر، ویتامین A و ویتامین C را با ترکیب برگ های اسفناج، میوه اوگلی، مکعب آووکادو و توت فرنگی های بریده شده مخلوط کنید. سالاد را با روغن زیتون و فلفل سیاه میل نمایید. برای افزایش محتوای پروتئین سالاد، میگوی سرخ شده را هم اضافه کنید.

دانستنی های مهم از میوه اوگلی

میوه اوگلی ، تلاقی بین ماندارین و گریپ فروت است. این ماده معمولاً به نام تانژلو شناخته می شود و در این مقاله هر دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می شوند.

"UGLI" یک نام تجاری است که با کلمه "زشت" بازی می کند زیرا میوه به نظر اشتها آور نیست. با این حال ، نام "میوه زشت" به یکی از رایج ترین نام های این میوه تبدیل شده است.

این میوه قطره قطره ای بزرگتر از یک گریپ فروت است و پوستی ضخیم ، خشن ، زرد مایل به سبز دارد که به راحتی پوست آن جدا می شود. تفاله آن نارنجی است و مانند سایر مرکبات توسط ماده ای سفید و مشبک به نام تفاله به بخشهایی تقسیم می شود.

میوه زشت آبدار است و طعم آن غالباً شیرین و پرادویه با نت های تلخ سبک توصیه می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها