رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436268

طرز تهیه دنت خانگی | نحوه تهیه کاپ کیک دنت

دنت خانگی یک دسر خوش طعم و عالی است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با نحوه تهیه دنت ما را همراهی کنید.

دنت خانگی
html>

مواد لازم :

پودر کاکائو : 40 گرم وانیل یک دوم قاشق چایخوری
شیر یک پیمانه خامه صدو بیست گرم
نشاسته ذرت چهار قاشق غذاخوری شکر شصت گرم


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داراست.

طرز تهیه:

مرحله اول:


ابتدا داخل یک ظرف ، شکر ، پودر کاکائو و نشاسته ذرت را با هم مخلوط می کنیم و شیر و خامه سرد را به تدریج اضافه و مخلوط می کنیم تا جایی که گلوله ای تو مخلوط مان باقی نماند

مرحله دوم:

مخلوط را به یک ظرف روی حرارت منتقل میکنیم ( پیشنهاد می گردد در این مرحله ، ظرف پهن استفاده گردد چون اگر گلوله بشود راحت تر میشود کنترلش کرد ) و مرتب هم میزنیم .

مرحله سوم:.

ممکن است گلوله تشکیل بشود که میتوانیم آخر سر از صافی یا الک ردش کنیم . بعد از اینکه به غلظت ایده آل رسید ، وانیل را اضافه و از روی حرارت بر میداریم ( در صورت حرارت خوردن وانیل ، دسرتون تلخ میشود ) و میگذاریم خنک بشود . نهایتا تا زمان سرو ، داخل ظرف درب دار ، چند ساعت تو یخچال میماند .

#دنت_زعفرانی
فقط پودر کاکائو حذف میشود و به شیر کمی زعفران و یک قاشق گلاب اضافه میشود .
#دنت_توت_فرنگی
فقط به جای شیر از شیر توت فرنگی استفاده میکنیم . شکر را هم کمتر میریزیم چون شیر توت فرنگی آماده ، شیرین است . پودر کاکائو را هم حذف میکنیم.
#دنت_موزی
فقط به جای شیر از شیر موز استفاده میکنیم . پودر کاکائو را حذف میکنیم . شکر را هم کمتر میریزیم .
#دنت_وانیلی
فقط پودر کاکائو حدف میشود .

 طرز تهیه چوروس

طرز تهیه چوروس


( چوروس یک شیرینی اسپانیایی مثل بامیه خودمان هست با این تفاوت که داخل شربت گذاشته نمیشود و بعد از سرخ شدن در شکر و پودر دارچین غلطانده میشود و با شکلات ذوب شده یا گاناش سرو میشود )

موادلازم :

آرد دوپیمانه وانیل و پودر دارچین مقداری
آب یک پیمانه نمک یک پنسه
کره 25گرم تخم مرغ سه عدد
شکر نصف پیمانه


پیمانه لیوان فرانسوی دسته دار است.

طرز تهیه:

مرحله اول:

آب ، شکر و کره را روی حرارت گذاشته به جوش که آمد ، آرد ، دارچین ، نمک و وانیل را که با هم مخلوط کردیم را یک دفعه اضافه میکنیم و سریع هم میرنیم . چند دقیقه تفت میدهیم تا خمیر وسط قابلمه جمع شود . به این مرحله ، مرحله داغ زدن خمیر گفته میشود که اگر کامل انجام نشود ، احتمال وار رفتن خمیر حین سرخ شدن هست .

مرحله دوم:

از روی حرارت بردارید و میگذاریم تا سرد شود . سپس دانه دانه تخم مرغ ها را اضافه میکنیم . هر تخم مرغ را کامل با خمیر مخلوط کنید و بعد تخم مرغ بعدی اضافه می شود . چون سایز تخم مرغ ها متفاوت است ، اگه خمیر خیلی سفت بود و از سر قیف و ماسوره رد نمیشد ، یک تخم مرغ دیگر اضافه کرده و خمیر را خوب ورز دهید .

مرحله سوم:

سپس ماسوره شکوفه یا ماسوره دلخواه داخل کیسه قیف گذاشته و خمیر را در قیف بریزید . بدون ماسوره هم میشود ، کافیه فقط کمی سر قیف رو برش بزنید . روغن داخل تابه میریزیم و میگذاریم تا داغ شود .

مرحله چهارم:

حالا خمیر را به اندازه 10سانتی یا کمی بلندتر ( اندازه دلخواه ) به کمک قیچی بریده و داخل تابه میریزیم و روی حرارت متوسط سرخ میکنیم ( سر قیچی را داخل روغن بزنید تا خمیر براحتی برش بخورد ) . بعد روی دستمال میگذاریم تا کمی روغنش گرفته شود و سپس در مخلوط شکر و پودر دارچین میغلطانیم و با شکلات ذوب شده یا نوتلا یا گاناش سرو میکنیم.

طرز تهیه کاپ کیک دنت

طرز تهیه کاپ کیک دنت

مواد لازم:

تخم مرغ 2 عدد پودر کاسترد 2 قاشق سوپخوری
آرد 1 پیمانه وانیل 1/4 قاشق چایخوری
روغن مایع 2 قاشق سوپخوری بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
شکر نصف پیمانه دنت (طعم دلخواه) 1 قوطی
شیر نصف پیمانه

طرز تهیه :

مرحله اول:

ابتدا تخم مرغ ، شکر و وانیل را خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس روغن ، شیر و دنت را اضافه کنید و کمی بزنید تا مخلوط شوند . آرد ، بکینگ پودر و پودر کاسترد سه بار الک شده را به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم:
تا سه چهارم قالب مافین از مواد پر کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت حدود 40 دقیقه بپزید . بعد از نیم ساعت چک کنید.با سس شکلاتی و ترافل رنگی تزیین و سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها