رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 436559

طرز تهیه پورتفولیوی گوشت | نحوه تهیه کتلت گوشت و سبزی

پورتفولیوی گوشت یک غذای مناسب و لذیذ برای تمام اعضای خانواده شما است اگر میخواهید با نحوه آماده سازی پورتفولیوی گوشت آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

پورتفولیوی گوشت
html>


مواد لازم :

گوشت قیمه ای ریز شده ۲۰۰ گرم پنیر پیتزا ۲ پیمانه
قارچ ۲۰۰ گرم کنجد ، نمک ،فلفل سیاه ، رب گوجه فرنگی به میزان لازم
پیاز خرد شده ۱ عدد کنسرو ذرت نصف پیمانه
سیر رنده شده ۱ عدد نان باگت یا چند عدد نان تست


طرزتهیه:

مرحله اول:

در ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و تفت بدهید تا طلایی رنگ بشود . سپس زرد چوبه و گوشت ریز شده را اضافه کنید . سیر خرد شده و رب گوجه را اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید .
سپس یک استکان آب اضافه کرده و درب ظرف را بگذارید . زمان بدهید تا آب گوشت کشیده بشود و گوشت بپزد .

مرحله دوم:

ادویه ها ، نمک و بعد قارچ را اضافه کنید . در انتها ذرت را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید .سپس نان باگت یا نان های تست را به هر شکلی که دوست دارین برش بدهید . بعد از مواد روی نان ها ریخته و پنیر پیتزا بریزید . سپس تکه دیگری نان روی مواد قرار داده و روی آن به اندازه دلخواه پنیر پیتزا بریزید و کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده قرار بدهید به اندازه ای که پنیر پیتزاها آب بشوند .

مرحله سوم:

درضمن حتما یک لیوان آب داخل فر قرار بدهید تا بخار آب مانع خشک شدن نان ها بشود . یه اسلایس از این خوشمزه بدون پنیر پیتزا به همراه سالاد یه خوراک رژیمی عالیه به شرط اینکه پیاز را با یه قاشق روغن زیتون فقط سبک کنید و بعد گوشت و قارچ را اضافه کنید .

طرز تهیه دسر تیلن گردویی

طرز تهیه دسر تیلن گردویی

مواد لازم:

شیر یک لیتر معادل چهار پیمانه کره ده گرم
آرد سفید قنادی دو قاشق غذاخوری وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
پودر نشاسته چهار قاشق غذاخوری گردو نگینی خرد شده به مقدار لازم
شکر صدگرم

برای تزیین :
گردو ، پسته ، عسل ، شکورول ، ....

طرز تهیه :

مرحله اول:

ابتدا تمام مواد اصلی به جز گردو را مخلوط کرده و روی حرارت مرتب هم بزنید تا غلیظ شود و بجوش آید و به غلظت فرنی برسد . در آخر وانیل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید .

مرحله دوم:

چون اگه وانیل حرارت بخورد ، دسر تلخ میشود . حالا در ظرف سرو یک مقدار از مواد را ریخته و بعد گردوی خرد شده بریزید و دوباره بقیه مواد را روی آن ریخته و با گردو یا هر چه که دوست دارین ، تزیین و سرو کنید .

مرحله سوم:
پیشنهاد می گردد که برای قالبی شدن دسر ، چهار قاشق سر خالی غذاخوری پودر ژلاتین را با نصف بیشتر پیمانه آب معمولی بن ماری و به مایه دسر اضافه کنید . قالب را در حد براق شدن چرب کرده و مایه را ریخته . پودر گردو و گردو نگینی خرد شده را هم با مایه دسر مخلوط کنید. برای سرو ، روی دسر را با کمی دارچین الک شده و ترافل رنگی ، تزیین کنید .

طرز تهیه کتلت گوشت و سبزی

طرز تهیه کتلت گوشت و سبزی

مواد لازم :

گوشت چرخکرده مرغ دویست گرم سبزی کوکو دو سوم پیمانه
پیاز متوسط رنده شده یک عدد نمک ، فلفل ، پودر آویشن ، پودر سوخاری ، پودرسیر ، زیره سیاه به مقدار لازم
سیب زمینی خام ریز رنده شده یک عدد تخم مرغ دو عدد



طرزتهیه :

مرحله اول:

آب سیب‌زمینی رنده شده رو گرفتم و همه مواد رو مخلوط و خوب ورز دادم . یه مایه نه خیلی سفت و نه خیلی شل . حدود نیم ساعت توی یخچال استراحت دادم .

مرحله دوم:

نهایتا تو دست شکل دادم و سرخ کردم . طعمی متفاوت و خوشمزه . بجای گوشت چرخکرده مرغ از گوشت چرخکرده بوقلمون و گوشت قرمز میتونین جایگزین کنین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها