رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 441643

رئیس قوه قضائیه:

راه برون رفت از مشکلات همدلی و نگاه انقلابی است

ساعت24- رئیس قوه قضائیه گفت: راه برون رفت از مشکلات دشمن ساخته و مشکلاتی که امروز پیشروی ما قرار دارد؛ همکاری، هماهنگی، همراهی، همدلی و نگاه انقلابی است.

style="text-align:justify">حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک قوه قضائیه با نمایندگان مجلس ضمن خوش آمد به رئیس مجلس، معاونان، هیئت رئیسه و رؤسای فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی افزود: در کشور ما مسئولان و دست اندر کاران کاملاً برای برون رفت افتخارآمیز از این شرایط توانمند هستند و با حفظ عزت و اقتدار از این شرایط می‌توان بیرون رفت، سازوکاری که برای برون رفت وجود دارد و باید کاملاً با آن سازوکار توجه کنیم همراهی، همکاری، همدلی و هماهنگی است که در واقع لوازم و اقتضائات این شرایط برون رفت، هماهنگی بین قواست.

وی گفت: اگر ما کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی را می‌خواهیم در گرو همکاری و هماهنگی اتفاق می‌افتد و مزه شیرین عدالت در کام مردم با همکاری و هماهنگی بین بخش‌های مختلف مردم و قوا تحقق می‌یابد و توسعه یافتگی در کشور و مبارزه با فساد در گرو همکاری و هماهنگی است.

رئیسی افزود: ایستادگی در مقابل دشمن و اداره صحیح کشور با همه مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده در گرو این همکاری و هماهنگی جدی است لذا این امروز یک راهبرد اساسی برای کشور است و همه آحاد جامعه با همه سلیقه‌های سیاسی و با همه گرایش‌ها باید با همه وجود این ضرورت اجتناب ناپذیر را درک کنند.

وی گفت: امروز این هماهنگی و همکاری یک تاکتیک و یک امر زودگذر نیست بلکه یک استراتژی و راهبرد جدی است که باید به تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز ما در دستگاه قضائی برای اینکه برخورد ما با مجرمین و مفسدان تأثیرگذار جدی باشد نه صرفاً یک مسکّن بلکه به عنوان معالج و علاج کننده فساد باشد تنها راهکارش این است که بسترهای فساد اصلاح شود و زمینه‌های فسادزا در کشور از بین برود.

وی گفت: اصلاح این زمینه‌های فسادزا در نظام بانکی، نظام مالیاتی و در نظام پولی و بانکی و نظام صادرات و واردات و همه نظام‌های اقتصادی و در حوزه‌های مسائل اجتماعی نیاز به اقدام جدی و اساسی دارد در غیر این صورت هر روز شاهد یک پرونده خواهیم بود که هیچکس میل‌اش نیست.

رئیس قوه قضائیه افزود: یقیناً کسانی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند راضی نیستند که یک پرونده اضافه شود و این روند برای نظام ما زیبنده نیست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها