رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447681

طرز تهیه روکر موز | طرز تهیه دسر میوه ای و دسر موزی شکلاتی

روکر موز یک دسرخوشمزه و زیبا است که برای مهمانی های خانوادگی یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این دسر آشنا خواهیم کرد.

دسر
html>

مواد لازم:

پودر ژله موز ١ بسته پنیر خامه ای ٢٠٠ گرم
شیر ٢ پیمانه موز نگینی خرد شده ٢ عدد
شکر ١ پیمانه گردو خرد شده ١/٢ پیمانه
نشاسته ذرت ٣ ق س چیپس شکلات ١/٢ پیمانه
تخم مرغ ١ عدد پودر ژلاتین ٣ ق س
خامه معمولی ٢٠٠ گرم اب١/٢پیمانه برای پودر ژلاتین

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا ژله موز را طبق دستور روی بسته اماده کنید و در قالب مورد نظر بریزیداجازه بدید تا نیم بند بشه. پودر ژلاتین را روی ١/٢پیمانه اب بریزید وقتی حالت پفکی گرفت روی بخار کتری بذاریدتا شفاف بشه

مرحله دوم:

شیر و شکر و نشاسته را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل بشه ،تخم مرغ را با همزن دستی کمی میزنیم و به شیر اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم و اجازه میدیم مایع ریز ریز بجوشه و کمی غلیظ بشه مدام هم بزنید که ته نگیره حالا مایع ژلاتینی را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم وقتی مایع غلظتی مثل فرنی پیدا کرد از روی حرارت برمیداریم و اجازه میدیم تا خنک بشه

مرحله سوم:
در ظرفی دیگه خامه و پنیر را مخلوط می کنیم و میزنیم تا یکدست بشه و بعد به مخلوط شیری اضافه می کنیم و موز نگینی و گردو و شکلات را به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و روی ژله موز داخل نمیبندد

طرز تهیه روکر موز
مواد لازم:

ژله آلوئه ورا نصف بسته ژلاتین ٣ق غ
انار دون شده نصف لیوان خامه صبحانه ١٥٠-٢٠٠گرم
موز ١عدد وانیل کمی
شیر ٣لیوان زعفران غلیظ دم کرده کمی
شکر ٩ق غ

طرز تهیه:

مرحله اول:

ژلاتین رو با آب سرد بنماری کنین.شکر رو داخل شیر بریزین و بزارین رو شعله تا شکر حل بشه.خامه رو بنماری کنین تا کاملا شُل شده و روون بشه.حالا شعله رو خاموش کنین و ژلاتین و خامه و وانیل رو بهش اضافه کنین.

مرحله دوم:

حین درست کردن پاناکوتا اون نصف بسته پودر ژله الوئه ورا رو هم با ١لیوان اب جوش مخلوط کنین و بنماری کنین تا ذراتش خوب حل بشه،حالا پاناکوتا و ژله الوئه ورا رو بزارین کنار تا خنک بشن.

مرحله سوم:

الوئه ورا که یکم خنک شد انار رو دون کنبن و بریزین تو قالب،قالب رو بصورت مُوَرب داخل یخچال قرار بدین،میتونین زیرش یه پارچه یا هر وسیله دیگه ای قرار بدین و تکیه بدین به دیواره بخچال تا حالت اُریب داشته باشه.بزارین نیم بند بشه،تو این مدت هم پاناکوتا حسابی خنک شده،بعد که لایه انار نیم بند شد یه مقدار از پاناکوتای خنک شده تونو بریزین روش،به هر ضخامتی که دوست داشتین،اگر خواستین اندازه بگیرین فک کنم ١لیوان خوب باشه،(قاعدتا برای اینکه پاناکوتا از قالب نریزه بیرون باید حالت مورب بودنشو کمتر بکنین)

مرحله چهارم:
اینم که نیم بند شد موز هارو حلقه حلقه کنین و بریزین تو قالب من کمی خلال پسته هم ریختم(اینجا دیگه قالب رو بصورت صاف تو یخچال بزارین،دیگه مورب نیست) باقی الوئه ورا رو بریزین روش و بدارین نیم بند بشه،بعد دوباره اندازه حدودا ١لیوان پاناکوتا روش بریزین،میتونین همه پاناکوتا رو اینجا اضافه کنین ولی من ترجیح دادم یکمش رو نگه دارم و زعفرانی کنم و تو لایه اخر اضافه کنم.

 دسر خوشمزه


طرز تهیه دسر خوشمزه

موادلازم:

یک و نیم لیوان شیر یک چهارم قاشق چایخوری وانیل
شش قاشق غذاخوری شکر دو قاشق غذاخوری نشاسته
دو قاشق غذاخوری پودر نارگیل یک قاشق غذاخوری پودر کاسترد
یک قاشق چایخوری پودر نسکافه دوازده عدد بیسکوییت پتی بور
یک قاشق چایخوری دارچین گردو به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

اول از همه یک و نیم لیوان شیر ( لیوان فرانسه دسته دار ) و با شش قاشق غذاخوری شکر و دو قاشق غذاخوری پودر نارگیل و یک قاشق چایخوری پودر نسکافه و یک قاشق چایخوری دارچین و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل مخلوط کردم گذاشتم رو حرارت تا حل بشن تو این فاصله که اینا حل میشن دو قاشق غذاخوری نشاسته ( فرقی نمیکنه هر نوعی میشه ) و با یک قاشق غذاخوری پودر کاسترد و تو یک سوم لیوان آب حل کردم بعد به باقی مواد اضافه کردم مدام هم زدم تا غلظت مواد مثل فرنی بشه


مرحله دوم:
حدود ده دوازده عدد بیسکوییت پتی بور و پودر کردم یه مقدار ریختم تو گلاسه ها بعد روش دسر که از داغی افتاد و ریختم دور گلاسه هام موز گذاشتم بعد رو دسرم گردو خورد شده ریختم بعد باقی بیسکوییت و مجددا دسر بعدم روش پودر پسته ریختم و گذاشتم یخچال چهار پنج ساعتی بود بعدم سرو شد.

طرز تهیه دسر موزی شکلاتی

طرز تهیه دسر موزی شکلاتی

مواد لازم:

شیر یک پیمانه پودر ژلاتین
موز 2 عدد چند تیکه شکلات تخته ای
خرما 3 عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

شیر و موز و خرما را داخل مخلوط کن بریزید سپس یک قاشق غذا خوری پودر ژلاتین را با نصف پیمانه آب مخلوط کرده به حالت ژله در آورید.

مرحله دوم:
بعد چند تیکه شکلات تخته ای را روی حرارت ذوب کنید و سپس با شیر موز خوب مخلوط کنید. نهایتا داخل قالب دلخواه که در حد براق شدن چرب شده ، ریخته و داخل یخچال بزارید تا بسته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها