رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450639

دلیل تغییر زودهنگام رئیس سازمان بسیج چه بود؟ /پاسخ سردار کوثری را بخوانید

ساعت 24- جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در پاسخ به سوالی درباره علت تغییر رئیس سازمان بسیج مستضعفین می‌گوید: طبیعی است وقتی دولتی عوض می‌شود و رئیس‌جمهوری جدید سرکار می‌آید، وزرایش را عوض می‌کند. در این باره (تغییر رئیس سازمان بسیج مستضعفین) نیز باید از تصمیم‌گیرنده یعنی فرمانده کل سپاه سوال کرد.

اسماعیل کوثری
اسماعیل کوثری درباره سوابق رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین می‌گوید: آقای سلیمانی سابقه درخشانی هم در زمان هشت سال دفاع مقدس و هم زمانی که کار را با بسیج و یگان‌های رزم شروع کردند، دارند. ضمن اینکه ایشان آگاهی و تسلط خوبی در رابطه با بسیج نیز دارد.

او اضافه می‌کند: ان‌شاءالله ایشان با حمایت فرماندهان جانبی، فرمانده کل سپاه و همچنین همکاری زیرمجموعه خود بتوانند موفق باشند و به اهدافی که بسیج در برنامه پنج‌ساله ششم دارد و همچنین برنامه‌ای که برای بسیج در آینده مشخص شده است، برسند.

کوثری در پاسخ به این سوال که میانگین حضور فرماندهان سپاه در قامت رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیش از سه سال است، آیا تغییر زودهنگام سردار غیب‌پرور معنی خاصی دارد، می‌گوید: این سوال را باید از فرمانده کل سپاه پرسید. به هرحال با جابه‌جایی فرمانده کل سپاه این تغییر و تحولات صورت گرفته است.

او می‌افزاید: طبیعی است وقتی دولتی عوض می‌شود و رئیس‌جمهوری جدید سرکار می‌آید، وزرایش را عوض می‌کند. در این باره (تغییر رئیس سازمان بسیج مستضعفین) نیز باید از تصمیم‌گیرنده یعنی فرمانده کل سپاه سوال کرد.

چهارشنبه هفته گذشته، رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی غلامرضا سلیمانی را جانشین غلامحسین غیب‌پرور و به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه منصوب کردند. غیب‌پرور در آذرماه سال ۹۵ جانشین محمدرضا نقدی شد، اما تنها دو سال و هفت ماه رئیس این سازمان بود. پیش از او، نقدی به مدت حدود هفت سال ریاست سازمان بسیج مستضعفین را بر عهده داشت.

در حکم رهبر انقلاب برای سلیمانی آمده است: «بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و نظر به تجارب ارزنده در بسیج و شایستگی، شما را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها