رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 453990

طرز تهیه خوراک مرغ چوبی | نحوه تهیه خوراک قارچ و لوبیا چیتی

خوراک مرغ چوبی یک خوراک لذیذ با ظاهری جذاب است که نحوه تهیه آن باید با دقت بیشتری همراه باشد تا این خوراک در موقع سرو ظاهر و مزه واقعی خود را حفظ کند در ادامه با نحوه پخت این خوراک ما را همراهی کنید.

خوراک مرغ چوبی
html>

طرز تهیه خوراک مرغ چوبی

مواد لازم:

فیله مرغ ۹۰۰ گرم روغن به میزان لازم
گردو ۲ پیمانه کره ۲ ق غ
آرد 3/4 پیمانه موسیر ۲ عدد کوچک
نمک به میزان لازم آب مرغ یک و نیم پیمانه
پودر دارچین ۱/۲ ق چ آب انار نصف پیمانه
فلفل به میزان دلخواه رب انار ۲ ق غ
خامه ۱ پیمانه دانه انار ۱ پیمانه

طرز تهیه:

مرحله اول:

از قبل فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.برای آماده کردن نوارهای مرغ، فیله های مرغ را بین ۲ کیسه ی پلاستیکی قرار دهید و با سطح شیاردار بیفتک کوب بکوبید تا به پهنای نیم سانتی متر درآیند. سپس آن ها را به شکل نوارهایی با عرض تقریبا نیم سانتی متر برش دهید.

مرحله دوم:

یک و نیم پیمانه گردو، سه چهارم پیمانه آرد، ۱ قاشق چای خوری نمک، پودر دارچین و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه را در غذاساز ریخته، بزنید تا پودر شده و با هم ترکیب شوند. آن ها را در کاسه ای بریزید. خامه را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله سوم:

تکه های مرغ را در خامه بزنید، خامه ی اضافی آن ها را بگیرید و بعد در ترکیب آرد بزنید تا سطح آن ها را به خوبی بپوشاند. آرد اضافی را بتکانید. در صورت تمایل می توانید آن ها را در سیخ بزنید.

مرحله چهارم:

۲ قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. در چند نوبت مرغ ها را برای حدود ۳ دقیقه تا زمانی که طلایی رنگ شوند، تفت دهید. آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و روی توری قرار دهید. بعد از هر نوبت، ماهیتابه را با حوله ی کاغذی تمیز کنید، ۲ قاشق غذاخوری روغن در ماهیتابه بریزید و سرخ کردن مرغ ها را ادامه دهید.

مرحله پنجم:

مرغ ها را در سینی فر بچینید و برای حدود ۱۰ دقیقه تا مغز پخت شوند، در فر قرار دهید.در این میان برای تهیه سس، ۲ قاشق غذاخوری کره را در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط آب کنید. موسیر و نصف پیمانه گردو را در آن ریخته و برای حدود ۲ دقیقه تفت دهید تا موسیر نرم شده و گردو طلایی رنگ شود.

مرحله ششم:
یک و یک چهارم پیمانه آب مرغ، آب انار و رب انار را اضافه کنید، حرارت را زیاد کرده و آن ها را برای حدود ۱۰ دقیقه تا حجم مایع نصف شود، بپزید.یک چهارم باقیمانده ی آب مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری آرد ترکیب کنید و به سس اضافه کنید و برای حدود ۱ دقیقه دیگر حرارت دهید. دانه های انار، کمی نمک و فلفل سیاه به آن ها اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.مرغ های گردویی را با سس داغ میل کنید.

نکاتی در رابطه با تهیه ی کباب چوبی مرغ با سس انار:

نکته اول:

یک و نیم پیمانه از گردوها را درشت خرد کنید و نصف پیمانه گردو را ریز خرد کنید.

نکته دوم:

به سه چهارم پیمانه به علاوه ی ۲ قاشق غذاخوری آرد نیاز دارید.

نکته سوم:

موسیر ها را ریز خرد کنید.

خواص آب انار


آب انار همچنین برای گسترش فیبروبلاست ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند، باعث می شود که پوست را سخت تر کرده و مانع شکل گیری خطوط و چین و چروک ها شود. کلاژن و الاستین، قدرت و حمایت از پوست را فراهم می کنند . نوشیدن یک لیوان آب انار، روزانه یک رنگ پوستی منصفانه و درخشان را به شما می دهد.

شما همچنین می توانید از پنبه ای برای مالیدن آب انار به صورت مستقیم بر روی صورت پس از تمیز کردن استفاده کنید.

آب انار از سرطان پوست جلوگیری می کند:

آب انار حاوی آنتوسیانین ها و تانن های هیدرولیز شده است که دارای ویژگی های قوی ضد اکسید کننده و ضد تومور هستند. هنگامی که به طور مستقیم بر روی پوست استفاده می شود، اسید ellagic، یک آنتی اکسیدان پلی فنول که در انار یافت می شود، رشد سرطان پوست را مهار می کند.

آب انار مانع از ریزش مو:
نوشیدن آب انار به طور موثری فولیکول های مو را تقویت می کند که به نوبه خود باعث جلوگیری از ریزش مو می شود و در نتیجه مو به ظاهر سالم و ظریف می گردد


آب انار، سلامت قلب شما را بهبود می بخشد:
آب انار می تواند تأثیر زیادی بر روی سلامتی، به ویژه در سلامت قلب، داشته باشد، با حفظ انعطاف پذیری شریان ها و کاهش التهاب در رگ های خونی مفید است.موجب کاهش آترواسکلروز، که یکی از علل عمده بیماری های قلبی است می گردد. این باعث کاهش خطر انسداد در شریان ها می شود که می تواند باعث محدودیت جریان خون به قلب و مغز شود. به عبارت دیگر اثر ضد آترئونیک در قلب دارد.

آب انار سطوح قند خون شما را حفظ می کند:
اگرچه آب انار حاوی فروکتوز است، اما سطح قند خون همانند دیگر آب میوه ها را افزایش نمی دهد. مطالعات نشان داده است که افزایش قند خون در بیماران دیابتی که روزانه 2 بار در هفته مصرف می کنندافزایش معنی داری مشاهده نشد.

آب انار فشار خون شما را حفظ می کند:
آب انار همچنین برای کاهش فشار خون بالا شناخته شده است. این آب باعث ضایعات و التهاب رگ های خونی در بیماران قلبی می شود. یک آسپرین طبیعی است که خون را از انعقاد و تشکیل لخته های خون نگه می دارد. حتی به عنوان یک نشت کننده خون عمل می کند که جریان خون را از طریق بدن آزاد می کند.

آب انار در طول حاملگی قبل از زایمان سودمند است:
آب انار برای زنان باردار بسیار مفید است. این یک منبع عالی از تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی شامل اسید فولیک است که یک عنصر حیاتی از یک رژیم غذایی قبل از زایمان است. املاح ضد التهابی آب انار سبب جریان خون سالم می شود که برای رشد کلی جنین ضروری است. محتوای پتاسیم در این آب نیز می تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات پا کمک کند که معمولا با بارداری مرتبط است. هنگامی که به طور منظم توسط مادران باردار مصرف می شود، شناخته شده است که خطر ابتلا به زایمان زودرس یا تولد نوزادان با وزن کم هنگام تولد را کاهش می دهد.

آب انار را در بازسازی غضروف کمک می کند:
آب انار به عنوان یک مهار کننده برای آنزیم هایی که مسئول آسیب رساندن به غضروف هستند عمل می کند. به همین دلیل است که به شدت توصیه می شود برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت، یک بیماری مزمن مشخص شده توسط تجزیه غضروف مشترک است. مطالعات انجام شده، کاربرد این آب را برای کاهش وخامت غضروف ثابت کرده است. آب انار علائم آرتریت و التهاب استخوان را از بین می برد. مصرف منظم این آب ممکن است موجب مشکلات عصبی مانند بیماری آلزایمر شود. همچنین شناخته شده است که سنگ کلیه را از بین می برند و درمان اختلال نعوظ را در مردان درمان می کنند

آب انار جلوگیری از کم خونی:
کم خونی یک بیماری ناشی از کمبود گلبول قرمز در بدن است. از آنجایی که آب انار حاوی مقادیر زیادی آهن است، به کمبود گلبول قرمز در بدن کمک می کند. مخلوط کردن برخی از شکر های شیرین شده در آب انار و معرفی چند قطره در بینی می تواند یک راه سریع برای کنترل خونریزی بینی باشد. این آب یک درمان عالی برای چشم های قرمز و زخمی و کاهش ضربه های چشم است.

آب انار خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد:
آب انار رادیکال های آزاد را از بدن حذف می کند و مانع رشد و توسعه سرطان و سایر بیماری ها می شود. محتوای بالا آنتی اکسیدانها سلولهای سفید خون را تحریک می کند تا خنثی سازی سموم در بدن را در پی ایجاد یک سیستم ایمنی قوی و سالم داشته باشد. اعتقاد بر این است که انار سبب ایجاد آپوپتوز می شود، فرایندی که سلول ها خود را از بین می برند. مصرف روزانه یک لیوان آب انار می تواند رشد سلول های سرطانی را در سرطان پروستات کاهش دهد. علاوه بر این، به نظر می رسد که آروماتاز، آنزیمی است که آندروژن را به استروژن تبدیل می کند، هورمون ای که نقش مهمی در رشد سرطان پستان ایفا می کند.

آب انار به درمان اسهال و خلط دندان کمک می کند:
آب انار در درمان اسهال و دیازنتری استفاده می شود، زیرا نقش مهمی در ترشح آنزیم ها دارد که به هضم مناسب کمک می کند. مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری عسل در لیوان آب انار برای این درمن مفید است.

آب انار باعث افزایش ایمنی شما می شود:
آب انار دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی قوی است که به مبارزه با ویروس ها و باکتری ها کمک می کند و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند . این آب به طور قابل توجهی باعث کاهش میکروب های موجود در دهان عموما مسئول حفره ها و عفونت های استاف می شود. خواص ضد میکروبی آن را مهار کننده انتقال HIV می کند. از میان تمام میوه ها، انار دارای بیشترین توانایی برای جلوگیری از انتقال HIV است.

طرز تهیه خوراک قارچ و لوبیا چیتی

طرز تهیه خوراک قارچ و لوبیا چیتی

مواد لازم:

لوبیا چیتی دو لیوان سیب زمینی دو عدد متوسط
3 عدد قارچ
آب قلم به میزان لازم
پیاز یک عدد نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه یا زعفرون و آبلیمو به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی دو ق غ

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا پیاز را خرد کرده تفت دهید و سپس ادویه را با رب گوجه اضافه میکنید.

مرحله دوم:

سپس لوبیا را داخل قابلمه بریزید آب به میزان لازم بریزید و حرارت رو کم کنید . نیم پز که شد نمک بزنید .

مرحله سوم:

آب قلم و سیب زمینی خرد شده را اضافه کنید. یک ربع مانده به آخر پخت هم ، قارچ ها را خرد کرده داخل قابلمه بریزید بزارید 1 ربع بپزد. موقع سرو کمی آبلیمو برای طعم دادن به خوراکتون اضافه کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها