رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465166

هاست چیست و چه نقشی در سایت دارد؟

رپورتاژ تبلیغی / سایت ها از اجزا و بخش های مختلفی ساخته شده اند که بخشی از آنها بصورت الزام و تعدادی از آنها بصورت امکانات و قابلیت های اضافه مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت اولیه و کلی برای راه اندازی سایت به دامنه ، هاست و سایت ساز نیاز داریم که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت اما بیش از هر موضوعی بر روی هاست متمرکز خواهیم شد.

ملزومات اولیه راه اندازی سایت

همانطور که در ابتدا اشاره شد برای راه اندازی اولیه سایت به دامنه ، هاست و سایت ساز نیاز داریم. دامنه به عنوان آدرس سایت، هاست به عنوان سرویس میزبانی اطلاعات سایت و سایت ساز نیز به عنوان ابزار مدیریت محتوای سایت.

دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟

دامنه یا دامین ( Domain ) به معنی آدرس سایت می باشد. دامنه ها انواع مختلفی دارند و غالبا به دو دسته کلی دامنه های ملی و بین المللی تقسیم بندی می شوند. برای مثال دامنه های ir , us , de و از این قبیل دامنه ملی بوده و دامنه هایی نظیر com , net , org و ... جزو دامنه های بین المللی شناخته می شوند. دامنه ها توسط شرکت هایی با عنوان رجیسترار ثبت می شوند و برای ثبت برخی دامنه ها قوانین خاصی وجود دارد. برای مثال برای ثبت دامنه ir می بایست اقدام به ساخت شناسه ایرنیک نمایید. برای ثبت دامنه های بین المللی نیز می بایست اطلاعات هویتی خود را بصورت لاتین وارد نمایید.

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

هاست یا به عبارت صحیح وب هاستینگ ( Web Hosting ) به معنی میزبانی وب می باشد. شرکت های هاستینگ اقدام به آماده سازی سرورها کرده و آنها را برای فروش عرضه می دارند. معمولا هاست یک بخش یا تمامی فضای سرور می باشد که به واسطه یکسری ابزارها بصورت اختصاصی در اختیار یک سایت قرار گرفته می شود. هاست ها انواع مختلفی دارند اما غالبا در دو دسته کلی هاست ویندوز و هاست لینوکس قرار می گیرند. معمولا از هاست ویندوز برای میزبانی وب سایت های نوشته شده با ASP.NET و از هاست لینوکس برای میزبانی وب سایت های نوشته شده با PHP استفاده می شود.

سایت ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت ساز یا به عبارت صحیح سیستم مدیریت محتوا ( CMS ) نرم افزاری است تحت وب که امکان مدیریت محتوای سایت را برای ما مقدور می سازد. از سایت سازهای محبوب می توان به وردپرس ، جوملا ، دروپال و ... اشاره نمود.

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاست و دامین

شرکت میزبان فا بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب در ایران می باشد. برای خرید هاست و دامین از میزبان فا تنها کافیست بر روی لینک زیر کلیک کرده و سرویس مورد نظرتان را سفارش دهید.

https://mizbanfa.net

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها