رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479880

هشدارِ "وضعیت وخیم" در چین/ افزایش قربانیان کروناویروس به ۵۶ نفر

ساعت24-با افزایش تلفات کروناویروس در چین رئیس جمهوری این کشور نسبت به وخامت اوضاع هشدار داد.

بنابر اعلام مقامات سلامت در چین تاکنون ۵۶ نفر در این کشور بر اثر شیوع کروناویروس جدید جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تاکنون ابتلای نزدیک به ۲۰۰۰ نفر به این ویروس کشنده تایید شده است.

پس از تایید گزارش‌هایی از فوت ۱۳ بیمار در استان «هوبئی»، رئیس جمهوری چین گسترش فزاینده این بیماری را "وضعیتی وخیم" توصیف کرد.

در شهر شانگهای اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس تایید شد. همچنین در استان «هوبئی» گزارش‌ها از ابتلای ۳۲۳ نفر دیگر به این بیماری حکایت دارد. در استان «هنان» نیز یک نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده است.

منشا این ویروس شهر «ووهان» در استان «هوبئی» اعلام شده که به دیگر شهرهای چین از جمله پکن گسترش پیدا کرد. همچنین دولت چین از شناسایی پنج مورد ابتلا به این ویروس در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان خبر داد.

به گزارش اسکای نیوز، در کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، تایلند، ویتنام، نپال، استرالیا، مالزی، فرانسه، ایالات متحده و کانادا مواردی از ابتلا به این کروناویروس گزارش شده است.

کروناویروس به یک گروه خاص از ویروس‌ها اطلاق می‌شود و واژه "کروناویروس" از کلمه لاتین "corona" یا کلمه یونانی "κορώνη" به معنی تاج یا هاله گرفته شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است. نسخه ویروسی شایع شده در چین نیز یکی از سویه‌های جدید کروناویروس‌هاست که با عنوان 2019nCoV نامگذاری شده است. کروناویروس‌ها در بدن انسان موجب بروز عفونت‌های تنفسی و بیماری‌هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات‌الریه می‌شوند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها