رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488670

دارایی های ایران آزاد نمی شود

ساعت24-وزارت خارجه آمریکا برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم دولت ترامپ برای آزادسازی دارایی‌های نقدی ایران به منظور تسهیل مقابله جمهوری‌ اسلامی با ویروس «کووید-19» مخالفت کرد.

«واشنگتن‌فری‌بیکن» در گزارشی به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که وزارت امور خارجه آمریکا برخی گزارش‌ها را مبنی بر اینکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی معافیت‌های تحریمی خاصی را اعطا می‌کند تا طبق آن ایران با دسترسی به دارایی نقدی خود بتواند با ویروس «کووید-19» مقابله کند، رد کرد.

اواخر روز گذشته (جمعه)، روزنامه «میدل ایست آی» در گزارشی به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود که ایالات متحده آمریکا «موافقت کرده است تا با اعطای معافیت‌های مالیاتی به برخی کشورها به آنها اجازه دهد که دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کنندتا از این طریق به ایران در خرید دارو و تجهیزات برای مقابله با کروناویروس کمک کند».

طبق گزارش واشنگتن فری بیکن، مقادیری از دارایی‌های ایران در حال حاضر به واسطه نظام تحریم‌های شدید دولت ترامپ، در بسیاری از حساب‌های بانکی اروپا مسدود است.

وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن‌فری‌بیکن، گزارش اخیر میدل ایست آی را غیرواقعی و جعلی توصیف کرد و گفت: «اینگونه گزارش‌ها نادرست است».

یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا با تکرار اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی ایران به واشنگتن فری بیکن گفت: «علیرغم اطلاعات نادرست این رژیم (ایران)، حقیقت این است که این کشور از قبل نیز بودجه مورد نیاز برای صرف کردن در تجارت انساندوستانه که به نفع مردم ایران است را در اختیار دارد اما ترجیح می‌دهد که این پول را صرف امور تروریسم و گروههای نیابتی کند. مردم ایران شایسته وضعیت بهتر از این را دارند».

با تشدید شیوع کرونا، بسیاری از کشورهای جهان و حتی مقام‌های آمریکایی از جمله نمایندگان کنگره فشارها را به دولت ترامپ برای تسهیل تحریم‌ها علیه ایران، افزایش داده‌اند.

روز گذشته (جمعه) در همین راستا، ۱۱ سناتور آمریکایی طی نامه‌ای از «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا درخواست کردند که با توجه به شیوع ویروس کرونا دست کم به طور موقت تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا برداشته شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها