رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488862

آزمایش های ایتالیایی برای شناسایی کافی نیستند

آلمان و ایتالیا دو همسایه ؛ دو تصویر متفاوت از کرونا

ساعت 24-توفان کرونا در چین به نظر می رسد که فروکش کرده است. این کشور که مبدا گسترش این ویروس در جهان است، اکنون از بیم شیوع دوباره، ورود خارجی ها را به کشور محدود کرده است.

کرونا ایتالیا
trong>وحید رضا نعیمی- توفان کرونا در چین به نظر می رسد که فروکش کرده است. این کشور که مبدا گسترش این ویروس در جهان است، اکنون از بیم شیوع دوباره، ورود خارجی ها را به کشور محدود کرده است. این در حالی است که کرونا در اروپا بیداد می کند، بیش از 200 هزار نفر را بیمار کرده و جان ده ها هزار نفر دیگر را گرفته است. ایتالیا زودتر از دیگر کشورهای اروپایی شاهد حضور مرگبار کرونا بود و اکنون شمار ایتالیایی های مبتلا از 100 هزار نفر و کشته های آن از 10 هزار نفر فراتر رفته است که بالاترین آمار فوتی در جهان است. اما آلمان به رغم همسایگی با آلمان توانسته است میزان فوتی ها را فعلا در حد شگفت انگیز 500 نفر نگه دارد. اکنون این سوال برای همه مطرح است که چرا آمار تلفات در ایتالیا اینقدر بالا و در آلمان اینقدر پایین است.
کارشناسان معتقدند مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داد تا تلفات کرونا در ایتالیا بالا رود، از جمله روش آزمایش گیری و نسبت بالای جمعیت سالمندان. آنان معتقدند آزمایش هایی که در این کشور انجام می شود کمتر از آن است که تصویر درستی از شمار واقعی افراد مبتلا به دست بدهد و شمار واقعی مبتلایان بسیار بالاتر است. یک علت این امر کمبود لباس محافظتی کافی برای کارکنان مراکز درمانی است. عامل دوم نسبت بالای جمعیت سالمندان ایتالیاست که در جهان پس از ژاپن در جایگاه دوم قرار دارد. مقامات بهداشتی ایتالیا می گویند میانگین سن فوتی های این کشور 78 سال است. دیگر عاملی که می گویند باعث بالا رفتن شمار مبتلایان و فوتی های ایتالیاست، کافی نبودن محدودیت های اعمال شده از جانب دولت بر حرکت شهروندان است. مقامات کشور محدودیت ها را تدریجا اعمال کردند و سخت گیری از ابتدا وجود نداشت. اما حالا خروج بی دلیل موجه از خانه با جریمه هایی تا 3000 یورو مجازات می شود. مقامات ایتالیایی می گویند در کشور دارای دموکراسی، از این بیشتر نمی توان محدودیت اجرا کرد.
در این حال، آلمان علاوه بر آنکه به بیماران خود رسیدگی می کند، از دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و فرانسه بیمار می پذیرد و در بیمارستان های خود بستری می کند. کارشناسان می گویند عامل اصلی پایین بودن تلفات کرونا در آلمان، آغاز زودهنگام آزمایش و جوان بودن میانگین سنی مبتلایان در این کشور است. افراد مبتلا را پس از آزمایش به سرعت بستری و کسانی را که با آنان در تماس بوده اند، شناسایی می کنند. به علاوه، دیدار با سالمندان در ایالات مختلف این کشور ممنوع است تا آنان از این بیماری مصون بمانند. در نتیجه بیماران بالای 80 سال فقط 3 درصد مبتلایان را تشکیل می دهند، هر چند که آنان 7 درصد جمعیت آلمان هستند. میانگین سن افراد مبتلا فقط 46 سال است.
اما کارشناسان هشدار می دهند نباید به این آمارها خیلی دلخوش کرد. هر چند که آلمان نظام و زیرساخت بهداشتی مطلوبی دارد، به خصوص بیش از هر کشور اروپایی تخت آی سی یو دارد، به نظر می رسد موج ابتلا در این کشور تازه در حال بلند شدن است. به طور میانگین 30 روز طول می کشد تا بیماری که کرونای شدید دارد، فوت کند. از این رو باید باز هم نظاره گر روزهای آینده بود تا وضعیت را در این کشور ارزیابی کرد، هر چند که بعید است وضعیت به مانند ایتالیا به وخامت بگراید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها