رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489534

خودکفایی در تولید ماسک تا چند روزه آینده

ساعت 24-وزیر صمت گفت: در روزهای آینده با راه‌اندازی دستگاه‌های جدید، تولید ماسک افزایش پیدا می‌کند و دیگر نیاز به واردات آن نخواهیم داشت.

style="text-align:justify">رضا رحمانی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا افزود: تولیدکنندگان بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور با یک تعصب خاص کار شبانه روزی را آغاز کردند. به غیر از چند روز نخست که درخواست‌ها به یکباره چندین برابر شده بود و کمبودهایی بود، اما سریع بر آن مشکل فائق آمدند.

وی ادامه داد: بعضی تولیدکنندگان اعلام کردند که هم اکنون بیش از ظرفیت کشور تولید دارند و حتی می‌توانند صادرات هم داشته باشند.

وزیر صمت به اقدامات و حمایت‌های وزارتخانه اشاره کرد و گفت: از نظر تسهیلات و تسهیل امور و صدور مجوزهای لازم در اسرع وقت، اقدامات خوبی انجام گرفته است.

رحمانی افزود: در بخش شوینده‌ها از ابتدا مشکلی نداشتیم، در بخش ضدعفونی کننده‌ها در حال حاضر دیگر مشکل کمبود نداریم. اما در بحث تولید ماسک به علت تقاضای بسیار زیاد هنوز کمبودهایی داریم. اما تا چند روز آینده با نصب دستگاه‌های جدید به آن عدد وزارت بهداشت خواهیم رسید و با بهره برداری، دیگر نیاز به واردات نخواهیم داشت.

وی گفت: امروز صبح در ستاد ملی کرونا رئیس جمهور جمع بندی که داشت در حوزه اصناف قرار شد آن دسته از اصناف کم ریسک در استان‌های مختلف از 23 و در تهران از 30 فروردین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت کنند. اما درباره اصناف پر ریسک مانند باشگاه‌ها 30 ام فروردین تصمیم‌گیری می‌شود.

رحمانی در خصوص نحوه فعالیت واحدهای تولیدی افزود: این واحدها وضعیت متفاوت داشتند. تاکنون به صورت برنامه‌ای تعطیل نبودند و در جلسه ملی کرونا به این جمع بندی رسیدیم که فعالیت آن‌ها ادامه داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند رعایت کردن فاصله اجتماعی و سایر اقدامات دیگر مراعات شود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها