رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531348

تعرض اسلام‌ستیزانه به مسجد شهر «اوبنرو» دانمارک

ساعت24-در حالی که کنشگران درباره تشدید اسلام‌ستیزی در غرب هشدار داده‌اند، یک مسجد در نزدیکی مرز دانمارک با آلمان هدف حمله و تعرض یک فرد مهاجم قرار گرفت.

رسانه‌ها از حمله ضد اسلامی یک فرد ناشناس به مسجد شهر مرزی «اوبنرو» در جنوب دانمارک خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، یک مسجد ترکیه‌ای در نزدیکی مرز دانمارک و آلمان هدف یک حمله اسلام ستیزانه قرار گرفت و فرد مهاجم در دیوارهای مسجد، جملاتی موهنی علیه اسلام نوشت.

«هرسیت توکای» رئیس هیات امنای مسجد شهر اوبنرو در دانمارک خبر داد، او جمعه ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی مسجد را ترک کرد و ۱۱ صبح شنبه (روز گذشته) زمانی که برگشت، متوجه تعرض به مسجد و نوشته‌های موهن علیه پیامبر عظیم‌الشان اسلام شد.

مسجد شهر ابنرو که تحت نظارت «بنیاد اسلامی دانمارک-ترکیه» فعالیت دارد، به دلیل همه گیری ویروس کرونا تقریبا بسته بود و نمازگزاران در آن حضور ندارند.

توکای خبر داد، تعرض و حمله به مسجد اوبنرو به پلیس دانمارک گزارش داده شده و مسئولان این اداره از آغاز تحقیقات درباره این پرونده خبر داده‌اند.

حمله اسلام ستیزانه به مسجد اوبنرو در شرایطی انجام شده که اظهارات چندی قبل و ضد اسلامی وزیر خارجه دانمارک در حمایت از مواضع فرانسه خبرساز شده بود.

«جپه کوفود» وزیر خارجه دانمارک اوایل آبان ماه در حمایت از اهانت مقام‌های فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) با استفاده از عباراتی چون آزادی بیان گفته بود: «دانمارک با فرانسه ابراز همبستگی می‌کند».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها