رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535950

عدم نیاز به دفترچه کاغذی بیمه سلامت از اردیبهشت ۱۴۰۰

ساعت24-مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به تاکید دولت و مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات مبنی بر حذف هر چه زودتر دفترچه کاغذی، در زمان بندی جدید سازمان بیمه سلامت مصمم است که این اقدام را به نحوی انجام دهد که نیازی به دفترچه کاغذی از اردیبهشت ۱۴۰۰ نباشد.

دکتر محمد مهدی ناصحی با اشاره به تکالیف قانونی در بند ج تبصره ۱۷ قانون بودجه سال جاری مبنی بر استفاده از ابزارهای الکترونیک به جای دفترچه، اظهارکرد: براساس زمانبندی اعلام شده قبلی سازمان بیمه سلامت ایران، قرار بود تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ حذف دفترچه کاغذی اتفاق بیفتد.

وی افزود: از لحاظ زیرساختی و آمادگی سازمان بیمه سلامت ایران از هم اکنون نیز امکان حذف دفترچه کاغذی وجود دارد اما به لحاظ ایجاد آمادگی لازم در موسسات و مراکز ارائه دهنده خدمات همچنین اطلاع رسانی مناسب به بیمه‌شدگان زمان بیشتری مدنظر قرار گرفته است.

ناصحی با اشاره به اینکه طرح تک برگی شدن دفترچه بیمه سلامت یکی از راهکارهای پیشنهادی برای گذار از وضعیت فعلی تا حذف کامل دفترچه است، گفت: با توجه به تغییر زمانبندی در حال حاضر به دفترچه تک برگ نیاز نیست بنابراین از وضعیت فعلی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به سمت کاهش برگ دفترچه خواهیم رفت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با پیشرفت پروژه الکترونیک سلامت و استقرار کامل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک شاهد صرفه‌جویی‌های مستقیم و غیر مستقیم در هزینه‌های سلامت خواهیم بود. در بخش هزینه‌های مستقیم علاوه بر افزایش سرعت و دقت در نسخه نویسی و نسخه‌پیچی نیاز به دفترچه کاغذی هم منتفی می‌شود که در حال حاضر براساس هزینه سال گذشته تنها از محل حذف دفترچه حدود ۱۱۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در برنامه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک سه وضعیت در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: در وضعیت اول یا اولویت یک خدمات تمام الکترونیک آنلاین است که پزشک نسخه الکترونیک تجویز می‌کند و این نسخه در سایر مراکز ارائه دهنده مانند داروخانه‌، آزمایشگاه و ... به صورت الکترونیک رویت و خدمت ارائه می‌شود.

ناصحی افزود: اولویت دوم خدمات نسخه نیمه الکترونیک نامیده می شود. چنانچه به هر دلیل پزشک نسخه کاغذی تجویز کند در مقصد مانند داروخانه ابتدا نسخ کاغذی به صورت الکترونیک تبدیل سپس خدمت الکترونیک به بیمه شده ارائه می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، وی در خاتمه تاکید کرد: اولویت سوم خدمات الکترونیک به صورت افلاین ارائه می‌شود؛ به عبارت دیگر چنانچه به هر دلیل قطعی اینترنت داشته باشیم خدمات پزشکی به صورت کاغذی انجام می‌شود و در اولین فرصت برقراری ارتباط به صورت آفلاین وارد سیستم می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها