رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550971

بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی تایوان

ساعت24-یک رسانه آمریکایی ادعا کرد، تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی ارتش چین بعد از تهدیدهای کشورهای عضو ناتو علیه این کشور، وارد حریم هوایی تایوان شدند.

وبگاه نشریه آمریکایی «نیوز ویک» مدعی است ۲۸ فروند هواپیمای نظامی چین شامل چندین جنگنده و بمب‌افکن‌های اتمی امروز (سه‌شنبه) وارد حریم هوایی تایوان شدند.

نیوزویک بر اساس تماس‌های رادیویی که از تایوان به‌دستش رسیده، این اقدام را بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چینی به حریم هوایی تایوان توصیف کرده که به زعم این نشریه بعد از بیان تهدیدهایی در اجلاس سران ناتو علیه پکن انجام شده است.

به ادعای این نشریه، نیروی هوایی تایوان امروز در بازه زمانی ۵:۴۸ بامداد تا ۱۰:۴۳ صبح (به وقت محلی) حداقل ۱۷ بار به هواپیماهای نظامی چین هشدار داد اما آنها توجهی نکردند.

نیوزویک همچنین نوشت که سخنگوی وزارت دفاع تایوان به سوالات این نشریه درباره تحولات هوایی امروز پاسخ نداده است.

این در حالی است که چین به مرکز توجه نشست گروه ۷ در انگلیس و همچنین نشست سران عضو ناتو در بروکسل تبدیل شده و فعالیت‌های پکن در عرصه بین‌المللی در بیانیه پایانی هر دو نشست به عنوان فعالیت‌های تنش زا مورد محکومیت قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در اظهاراتی جداگانه بعد از پایان نشست سران این ائتلاف نظامی غربی، علیه چین موضع گرفتند.

پیش از این نیز، وزارت خارجه چین با گلایه از سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان، گفت چنین اقداماتی اصل «چین واحد» را نقض کرده و پیام‌هایی به جدایی‌طلبان تایوانی می‌دهد (جزئیات بیشتر).

ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۷۹ رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد.

به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.

همچنین نیروی دریایی آمریکا چندین بار و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها