رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562454

زاکانی: تخفیف بیشتر در عوارض ترغیب بیشتری برای پرداخت نقدی ایجاد می کند

ساعت۲۴-شهردار تهران گفت: پیشنهاد اولیه معاونت شهرسازی تخفیف ۲۵ درصدی برای پرداخت نقدی عوارض صدور پروانه بود اما در شورای معاونین پیشنهاد شد که اگر این تخفیف ۳۰ درصد باشد امکانی فراهم می کند که تشویق و ترغیب برای پرداخت نقدی بیشتر شود.

html>

علیرضا زاکانی شهردار تهران در دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره لایحه تخفیف عوارض صدور پروانه گفت: در چهار سال گذشته در بحث دریافت عوارض صدور پروانه سابقه تخفیف تا ۲۷ درصد نیز وجود داشته است.

وی افزود: پیشنهاد اولیه معاونت شهرسازی ارائه تخفیف ۲۵ درصدی به درخواست کنندگان بود اما در شورای معاونین پیشنهاد شد که اگر این تخفیف به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند امکانی فراهم می شود که شهروندان به پرداخت نقدی عوارض خود تشویق و ترغیب شوند.

وی ادامه داد: طبق نظرات اعضای شورا، حتی اگر قرار است پرداخت عوارض دو مرحله ای شود نیز بهتر است همین امروز راجع به آن تصمیم بگیریم. چرا که دور تسلسل ایجاد شده شهرداری را متضرر می کند. اگر به این نتیجه رسیدید که تا ۴۵ روز ابتدایی میزان تخفیف ۲۵ درصد باشد بهتر است یک ماه بعد از آن تخفیف ۲۰ درصدی اعمال شود در واقع یک اختلاف معناداری بین این دو وضعیت وجود داشته باشد.

زاکانی تاکید کرد: پیشنهاد بنده این است که این تخفیف ۳۰ درصد باشد و اگر موافقت شود به نظر می رسد ترغیب و تشویق بیشتری فراهم می کند اما اگر دوستان تصمیم به ارائه تخفیف ۲۵ درصد می گیرند در این صورت برای مرحله دوم یک عدد معنا دار ۵ درصدی را در نظر بگیرند که متقاضیان در این ۴۵ روز نسبت به پرداخت عوارض اقبال نشان دهند و بدانند بعد از این ۴۵ روز یک فرصت یک ماهه پرداخت عوارض با تخفیف ۲۰ درصدی نیز خواهند داشت و بعد از آن فرصتی وجود ندارد و روال عادی کار طی خواهد شد تا کسانی که پرداخت می کنند به صورت شفاف بدانند بر اساس قانون عملا بعد از دو ماه و نیم فرصتی برای رجوع ندارند و عوارض صدور پروانه به طریق عادی برای آنها محاسبه خواهد شد.

شهردار تهران درباره مدت زمان در نظر گرفته شده برای این مصوبه گفت: پیشنهاد دو ماهه شدن زمان اجرای این مصوبه از زمانی محاسبه شود که مصوبه لازم الاجرا می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها