رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562647

دستگیری دو راننده ایرانی توسط نظامیان باکو

ساعت24- بر اساس اخبار منتشر شده رسانه های ارمنستان، نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان دو راننده ایرانی را که حامل مواد سوختی به ارمنستان بودند در محور «گوریس- قاپان» دستگیر کرده اند.

html>

بر اساس اخبار منتشر شده رسانه های ارمنستان، نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان دو راننده ایرانی را که حامل مواد سوختی به ارمنستان بودند در محور «گوریس- قاپان» دستگیر کرده اند.

به گزارش سایت «ایروان تودی» این رانندگان که نام یکی از آن «شاهرود نوروزی» است با نزدیکان خود تماس گرفته و اطلاع داده اند که نیروهای رژیم باکو قصد محاکمه آنها را دارند. بارنامه این کامیون های متعلق به شرکت شهاب سحرآذر است که در تبریز صادر شده و محل تحویل کالا نیز ایروان قید شده بود.

دستگیری دو راننده ایرانی توسط نیروهای نظامی باکو

در هفته های گذشته نیروهای رژیم باکو با تجاوز به مسیر زمینی ایران- ایروان کارشکنی های متعددی از جمله مسدود کردن چند روزه مسیر، اخذ تعرفه 130 دلاری و آزار و اذیّت رانندگان ایرانی انجام داده اند. این در حالی بود که رانندگان ایرانی یکبار به هنگام ورود به مرز ارمنستان عوارض گمرکی را پرداخت میکنند و اخذ عوارض از آنها نوعی اخلال در جریان صادرات کالاهای ایرانی محسوب می شود.

دستگیری شهروندان ایرانی که صرفا در حال حمل بار به مقصد ارمنستان بودند از سوی وزارت خارجه و سفارت ایران تا کنون پیگیری نشده و تا این لحظه خبری از واکنش سفارت ایران در باکو در این باره منتشر نشده است.

حکومت باکو پس از جنگ قره باغ کوهستانی، اقدامات غیر متعارف خود را علیه ایران افزایش داده و در حالی تحریک طرف ایرانی است. با این وجود سفارت ایران در آذربایجان در وضعیت انفعالی به سر می برد و به نظر می رسد حاضر به دفاع از حقوق شهروندان و منافع ملّی نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها