رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563259

حذف محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در سنین ۱۸ سال به بالا / برنامه کاهش محدودیت‌ها؛ ۲ هفته آتی

ساعت24-وزیر بهداشت از حذف محدودیت سنی تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در سراسر کشور از امروز خبر داد.

html>

دکتر بهرام عین‌اللهی، گفت: از امروز در کل کشور واکسیناسیون بالای سن ۱۸ سال باید بدون محدودیت انجام شود.

وی افزود: دیگر محدودیتی نداریم و مردم بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسن دریافت کنند.

او تاکید کرد: از همه مردم عزیز، دانشجویان، بسیجیان، نیروهای هلال احمر ممنون هستم. الان حتی در مراکز شبانه روزی تزریق واکسن تا ۳ صبح و بیشتر در حال تزریق واکسن است و این یک کار مردمی بوده است که از مردم قهرمان و شهید پرور سرزمینمان تشکر می‌کنم‌.

وی افزود: این اقدام یادآور رشادت‌های مردم ما در دوران دفاع مقدس است که کمک می‌کنند از این بیماری و بحران نجات پیدا کنیم.

پرداخت معوقات مدافعان سلامت از امروز

عین اللهی در حاشیه جلسه کمیته کشوری علمی کووید۱۹، ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان کشور که در زمینه کووید۱۹ به صورت شبانه روزی بسیار تلاش کردند، از پرداخت معوقات کادر سلامت که در زمینه مقابله با کرونا کار می کنند، خبر داد و گفت: ما بودجه پرداخت معوقات کادر سلامتی که در زمینه مقابله با کرونا کار می کنند را با دستور رییس جمهور و معاون اول دریافت کردیم و از امروز توزیع شروع می‌ شود، در سفرهای استانی به ویژه پرستاران به دلیل معوقات گلایه ‌مند بودند و اعلام کردیم این معوقات به نیروهای میدانی نه ستادی پرداخت شود.

ارایه برنامه جدید کاهش و لغو محدودیتها؛ ۲ هفته آتی

وی درخصوص قرنطینه هوشمند، اظهار کرد: در ستاد کرونا مطرح شد که محدودیت‌ها کاهش پیدا کند و در ٢ هفته آینده برنامه جدیدی برای کاهش و لغو محدودیت‌ها به ستاد کرونا خواهیم داد و محدودیت‌هایی مانند منع تردد شبانه و سفر کاهش پیدا کنند یا برداشته شوند، البته مهمترین مسئله برای ما واکسیناسیون است، مثلا دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در فضاهای جمعی باید واکسن تزریق کرده باشند.

عین اللهی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ درصد مردم واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر به مرز تزریق ۴۵ میلیون دوز واکسن رسیده‌ایم و هفته پیش ٨ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم در چند هفته آینده ٧٠ درصد جمعیت را واکسینه کنیم و از مشاهده صحنه‌های تلخ و مرگ و میر هموطنانمان جلوگیری کنیم، در تمام نقاط دنیا ثابت شده است واکسیناسیون از مرگ و میر جلوگیری می ‌کند، البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب همچنان باید رعایت شود.

کاهش سن واکسن دانش آموزان؛ تدریجی

وزیر بهداشت، عنوان کرد: ما در جلسه دیروز شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کردیم که مدارس و آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها باید زمینه حضور دانش‌آموزان و دانشجویان را فراهم کنند؛ واکسیناسیون دانش آموزان ١٢ تا ١٨ سال از ٢ روز پیش آغاز شده است، اما فعلا واکسیناسیون کنکوری‌ ها را آغاز کرده‌ایم و سن به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم در ٢ تا ٣ هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان بین ١٢ تا ١٨ سال انجام شود.

عین اللهی درخصوص واکسن هایی که در دنیا برای دانش آموزان به تایید رسیده است، گفت: در حال حاضر در دنیا واکسن های سوبرانا و سینوفارم برای دانش آموزان تاییده شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها