رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563807

روسیه: آمریکا خواسته ایران را نمی پذیرد

ساعت 24 - امور خارجه روسیه اظهار گفته است آمریکا در مذاکرات برجامی با ارائه ضمانت مبنی بر عدم خروج از این توافق، موافقت نمی‌کند.به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده در مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موافقت نمی‌کند ضمانت‌هایی را ارائه دهد که در آینده از این توافق خارج نشود.

لاوروف
html>

لاوروف در کنفرانس خبری بیان داشت: اکنون در مذاکرات احیای برجام، ایرانیان از جمله از آمریکایی‌ها می‌پرسند: آیا می توانیم بنویسیم که دولت‌های بعدی به آنچه در حال حاضر بر سر آن توافق کرده‌ایم احترام می گذارند؟ وزیر امور خارجه روسیه افزود: آمریکایی ها می گویند: نه، ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.در اتریش، از ماه آوریل مذاکراتی بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است. طرفین در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته‌ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک بحث می‌کنند.نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی‌های جداگانه‌ای با فرستادگان آمریکایی دارند. در ابتدا، انتظار می‌رفت که هیئت‌ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند. سیاسی

با این حال وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت "خوش بینی معقولانه‌ای" در مورد احیای برجام از سوی ایران و آمریکا وجود دارد.لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که امید جدی و "خوش بینی معقولانه" در خصوص احیای برجام وجود دارد؛ این همان چیزی است که ایالات متحده و ایران می‌خواهند.لاوروف در جریان کنفرانس خبری در سازمان ملل متحد گفت: ما امید جدی و به نظرم خوش بینی معقولانه‌ای نسبت به دستیابی به نتیجه (در خصوص احیای برجام) داریم. لااقل این چیزی است که همه از جمله آمریکا و ایران خواهان آن هستند.در اتریش، از ماه آوریل مذاکراتی بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است. طرفین در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، انجام تعهدات خود در حوزه هسته‌ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک بحث می‌کنند.نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی‌های جداگانه‌ای با فرستادگان آمریکایی دارند. در ابتدا، انتظار می‌رفت که هیئت‌ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها