رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565762

سفر رابرت مالی به منطقه با محوریت برنامه هسته‌ای ایران

ساعت24-نماینده دولت آمریکا در امور ایران قرار است طی روزهای آینده برای رایزنی درباره برنامه هسته‌ای به امارات، قطر و عربستان سعودی سفر کند.

html>

به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی نشنال نیوز، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در روزهای آینده به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر سفر خواهد کرد تا درباره رایزنی‌ها در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت‌وگو کند.

مالی روز چهارشنبه گفت که رایزنی‌های در جریان این سفر منطقه‌ای روی محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران متمرکز خواهد بود و دولت بایدن نیز در حال بررسی سایر گزینه‌ها در صورت شکست مذاکرات برجامی است.

وی که در یک کنفرانس مجازی در اندیشکده بنیاد کارنگی صحبت می‌کرد، افزود: ما آماده‌ایم تا خود را با واقعیتی وفق دهیم که در آن با تمامی گزینه‌ها برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران - درصورتی که این کشور حاضر نباشد به محدودیت‌های خود (در برجام) بازگردد- سر و کار داشته باشیم.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به خروج یک‌جانبه واشنگتن از برجام و نقض این توافق از سوی طرف آمریکایی در ادامه تلاش کرد ایران را برای وقفه پیش آمده در مذاکرات وین مقصر جلوه دهد و گفت: ما در حال حاضر با یک تیم متفاوت (در ایران)، تحت هدایت افرادی متفاوت و یک رئیس جمهوری مواجه هستیم که به وضوح اعلام می کند، می خواهد کارها را متفاوت انجام دهد. ما هر روز یک قطعه از پاسخ ایران را دریافت می‌کنیم، مبنی بر این‌که آنها به میز مذاکره برنمی‌گردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اختلاف نظر آمریکا با رژیم صهیونیستی بر سر بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: البته نخست وزیر کنونی اسرائیل با نفر قبلی تفاوت‌ دارد. آقای بنت می‌خواهد که این اختلاف نظرها تا حد امکان پشت درهای بسته باقی بماند اما در عین حال آشکارا می‌گوید که با توافق هسته‌ای مشکلات واقعی دارد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی ساعاتی پیش در پاسخ به اظهارات روز گذشته نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درباره بازگشت تهران به مذاکرات برجامی تاکید کرد که هیچ دلیلی برای بدبینی نسبت به برجام وجود ندارد و بدون تردید مذاکرات وین به زودی از سرگرفته خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی پیرامون برجام نتیجه سیاست "فشار حداکثری" دولت ترامپ علیه ایران است که هنوز هم به قوت خود باقی است.

اولیانوف افزود: سیاست‌های دولت قبلی آمریکا منجر به پیشرفت عظیمی در برنامه هسته‌ای ایران شده است. امیدواریم دولت جدید با هماهنگی نزدیک با شرکت کنندگان در برجام بتواند این اشتباه تقریبا فاجعه بار را جبران کند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها