رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566413

مسکو: با طالبان ارتباط داریم اما دنبال به رسمیت شناختن آنها نیستیم

ساعت24-وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو همانند دیگر کشورهای دارای نفوذ در منطقه، تماس با طالبان را حفظ کرده اما در حال بررسی به رسمیت شناختن آنها نیست.

html>

در شرایطی که بیش از دو ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو قصد ندارد به طور رسمی طالبان را به رسمیت بشناسد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه (امروز) در جمع تعدادی از خبرنگاران در مسکو درباره موضع روسیه در قبال تحولات افغانستان و طالبان اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام ارشد مسکو در حاشیه هجدهمین نشست سالیانه اندیشکده «باشگاه گفت‌وگوی والدای» گفت: «به رسمیت شناختن رسمی (طالبان) مورد بحث قرار نمی‌گیرد و این موضوع، (قبلا) علناً اعلام شده است».

وزیر خارجه روسیه البته تاکید کرد که مسکو «شبیه به دیگر کشورهای دارای نفوذ در منطقه»، تماس‌ها و ارتباطات با طالبان را حفط می‌کند.

سرگئی لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد که طالبان به وعده‌های خود عمل و تدابیری را اتخاذ خواهند کرد تا از فراگیر و همه‌شمول بودن دولت افغانستان نه تنها از نظر قومی بلکه از نظر سیاسی نیز اطمینان حاصل کنند.

اظهارنظر این مقام ارشد مسکو در شرایطی مطرح شده که مقام‌های ارشد طالبان طی هفته‌های اخیر بارها خواستار به رسمیت شناخته شدن حکمرانی طالبان بر افغانستان شده‌اند.

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه‌ دولت موقت طالبان در مصاحبه با «رویترز» در این باره گفت: «در بعضی مناطق یک شخص و یا یک خانواده در کشورها حکمرانی می‌کند، این‌ که آن‌ها به رسمیت شناخته می‌شوند و حکومت جدید اسلامی افغانستان به رسمیت شناخته نمی‌شود، ظلم و بی‌انصافی در حق مردم افغانستان است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها