رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566548

مذاکرات ریاض و تل‌آویو جهت برقراری روابط

ساعت24- منابع مطلع از افزایش مذاکرات عربستان و رژیم صهیونیستی در راستای برقراری روابط دیپلماتیک خبر دادند.

html>

مقام‌های ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی از افزایش مذاکرات تل آویو با ریاض دربرقرار روابط دیپلکماتیک خبر دادند.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «گلوبز» مقام‌های ارشد آمریکایی روز چهارشنبه تایید کردند که مذاکرات پیشرفته‌ای بین اسرائیل و عربستان سعودی در زمینه برقراری روابط دیپلماتیک وجود دارد. این منابع گفتند که مشخص نیست عربستان سعودی به «توافقنامه ابراهیم» ملحق می‌شود وعادی سازی کامل را برقرارمی‌کند یا با روابط تجاری تجاری سطح پایین بسنده می‌کند.

«ایلان اشتولمان» سرکنسول اسرائیل در دبی به گلوبز گفت که اخیراً مذاکرات دیپلماتیک بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی در چارچوب توافقنامه ابراهیم تشدید شده است.

منابع اسرائیلی نیزاین موضوع را تأیید کردند اما افزودند که هنوزهیچ توافق نهایی صورت نگرفته است. گفته می‌شود یکی از گزینه‌ها، امتیاز رژیم اسرائیل به فلسطینیان است تا سعودی‌ها بتوانند روابط خود را برقرار کنند

عربستان قبلاً با پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز حریم هوایی خود موافقت کرده و مسیرهای خلیج فارس، هند و دیگر نقاط آسیا را کوتاه می‌کند. به گفته منابع ارشد آمریکایی، دولت بایدن برای کمک به دولت بنت-لاپید بر کشورهای عربی فشار می‌آورد.

یک منبع اسرائیلی که در روابط تجاری بین رژیم اسرائیل وعربستان سعودی دخیل است گفت که توافقنامه ابراهیم در ماه‌های اخیر منجر به برخی معاملات بین اسرائیل وعربستان سعودی از طریق امارات متحده عربی و به ویژه بحرین شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها