رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566832

چینی ها و قبضه کردن بازار ساخت مسکن ایران

ساعت24-یکم، ایران سابقه چند هزار ساله در امر معماری و ساختمان دارد و دانش فنی مناسب و کار سازی در سطح وسیع در قالب شرکت ها و سازندگان منفرد وجود دارد، ورود چینی ها این بنیه را به شدت تضعیف و تخریب می کند. همان معامله ای که واردات منسوجات ترکیه ای با صنعت نساجی کشور در چند دولت گذشته انجام داد، و این صنعت را به فنا برد، بر سر فن آوری بومی ساخت و ساز خواهد آمد.

م
html>

دوم. در شرایطی که شرکت های بزرگ ساختمانی چین به دلیل استراتژی غلط اکنون در معرض ورشکستگی قرار دارند و ورشکستگی آنان کل نظام مالی چین را تهدید می کند تقدیم کردن بازار ساخت و ساز در ایران به آنان به جز نتایج نا مطلوب و زیان بار عایدی برای کشور ندارد، امیدی به نجات آن شرکت ها از طریق این فداکاری هم نداشته باشید.
سوم. اگر چیزی به عنوان تکنولوژی پیشرفته وجود دارد که چینی ها باید به شما آموزش دهند، همین نوع انتقال تکنولوژی را از طریق توانمند سازی تولید کنندگان داخلی ترویج کنید.
چهارم. اگر گفتند قرار است کار را سازنگان داخلی انجام دهند ما برایتان تکنولوژی می آوریم، معنی واقعی این گفته این است که پول را ما می گیریم کمیسیون بر می داریم و کار را به شرکت های داخلی واگذار می کنیم.
این شیوه آشنایی است، در داخل هم برخی باشندگان قدرتمند همین کار را در پروژه های مختلف کرده اند. بعضاً چند لایه کار را به یکدیگر واگذار می کنند کمیسیون می گیرند ته خط کار اجرا با کسری از بودجه اولیه به کننده واقعی واگذار می شود او هم در همان حد درصدی از بودجه اولیه کاری تحویل می دهد، که ضعیف و ناپایدار است، این شیوه پسندیده ای نیست.
محمد طبیبیان- صفحه اینتر نتی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها