رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567001

بارش باران در ۱۳ استان/ ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه

ساعت24-رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در ۱۳ استان کشور طی امروز (۴ آبان) از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در دو روز آینده خبر داد.

html>

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۴ آبان) بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران تشدید می‌شود و در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش ابر و بارش پراکنده در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، کردستان و زنجان نیز طی امروز (۴ آبان) دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، فردا (۵ آبان) فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور مورد انتظار است، اظهار کرد: در این مدت در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود.

ضیاییان افزود: امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) در بخش‌هایی از هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر پنجشنبه (۶ آبان) با ورود سامانه بارشی جدید به‌تدریج در نواحی شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ آبان) شدت و گستره سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه‌بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

ضیاییان همچنین دریای خزر و تنگه هرمز را طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) مواج و طوفانی توصیف کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ آبان) قسمتی ابری، همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۶ آبان) صاف، گاهی قسمتی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) اهواز با بالاترین دما ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و دمای هوای همدان نیز به ۱- و ۲- درجه سانتیگراد برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها