رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570339

الکترونیکی شدن انتخابات به کجا رسید؟/آخرین اخبار از طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها

ساعت 24 - عضو کمیسیون شوراهای مجلس آخرین روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا را در این کمیسیون تشریح کرد.

html>

حمیدرضا کاظمی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا در مجلس، گفت: پس از برگزاری انتخابات اخیر شوراها در اردبیهشت ماه آسیب‌شناسی درباره قوانین این انتخابات از سوی هیئت مرکزی نظارت، انجام شد که جمع‌بندی این آسیب‌شناسی در اختیار کمیسیون شوراها قرار داده شد تا در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث انتخابات شوراها دچار ضعف و خلاء قانون هستیم،افزود: امیدواریم با تلاش‌های که هیئت مرکزی انتخابات شوراها داشت و موارد متعددی را احصا کرده است مشکلات برای انتخابات آینده برطرف شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه در بررسی اصلاح قانون انتخابات شوراها، نظارت بر برگزاری انتخابات و همچنین نظارت بر عملکرد اعضا پس از انتخاب شدن، دو محور اصلی است، اضافه کرد: در اصلاح قانون انتخابات باید ناظر بر شوراها تعیین شود، لذا یک نهاد نظارتی باید ناظر بر رفتار و عملکرد شوراهای اسلامی کشور باشد.

وی در همین راستا افزود: در بخش نظارت بر انتخابات که نظارت پیشین محسوب می شود لازم است برای کارآمدتر شدن، تغییراتی در ترکیب هیئت مرکزی نظارت در استان و نظارت در شهرستان ها ایجاد شود.

نماینده پلدختر در مجلس با بیان اینکه این نهاد نظارتی باید مسیر انتخابات و پس از انتخابات را مدیریت کند تا اعضای شورا از مسیر قانون خارج نشوند، افزود: بخش بعدی نظارت پسینی است که بر اساس آن هیئتی بر عملکرد اعضای شوراها از زمان انتخاب شدن تا پایان دوران خدمتشان نظارت می کند؛این موضوع یک پیشنهاد است و در جریان اصلاح قانون در کمیسیون مشخص خواهد شد که این نهاد متشکل از چه افرادی یا زیرمجموعه چه دستگاهی باشد.

کاظمی با اشاره به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: در این زمینه مشکل نظارتی یا قانونی وجود ندارد اما وزارت کشور امکانات و تجهیزات کافی برای برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی را ندارد. ما چرا که 70 هزار شعبه اخذ رای داریم اما این وزارتخانه تنها می‌تواند 18 هزار شعبه را پوشش دهد؛ اگر وزارت کشور تجهیزات و امکانات برگزاری انتخابات الکترونیکی را در سطح کل کشور مهیا کند، قطعا مجلس همراهی خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها