رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570900

واکنش دیپلمات پیشین به طرح جدی نبودن ایران در مذاکرات

ساعت 24 - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور در مذاکرات گفت: حرف جدید این دور از مذاکرات این است که گفت و گوی نتیجه بخش صورت گیرد و همچون گذشته فرسایشی و وقت‌گیر نباشد.

html>

«فداحسین مالکی» با اشاره به آغاز مذاکرات نمایندگان ایران و ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها در وین گفت: در این دور از مذاکرات تلاش براین است که مدیریت فضای مذاکرات به دست جمهوری اسلامی و هیات مذاکره کننده ایرانی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، طرح جدی نبودن ایران در مذاکرات از سوی رسانه‌های غربی را نوعی فرافکنی خواند و گفت: ایران همیشه در مذاکرات جدی بوده است اتفاقا این طرف غربی و آمریکایی‌ بوده که هیچ وقت جدی نبودند و به تعهداتشان عمل نکردند. جمهوری اسلامی همواره به حقوق و قوانین بین الملل و تعهدات خود پایبند بوده است.

نماینده مردم زاهدان تدبیر جدید دولت سیزدهم در سیاست خارجی را همسو با رویکرد مجلس ارزیابی کرد و گفت: حرف جدید در این مذاکرات این است که اگر قرار است گفت و گویی صورت گیرد، باید نتیجه‌بخش باشد و نباید همچون گذشته فرسایشی و وقت‌گیر باشد.

مالکی با بیان اینکه برجام توافقی است که کامل شده و مذاکره ای درباره آن انجام نمی‌شود، گفت: با بسته شدن موضوع برجام فقط ایران به تعهدات خود عمل کرد و هیچ کدام از کشورهای عضو به تعهدات خود عمل نکرده و شاهد بودیم حتی برخی از اعضای برجام اقدام آمریکا در خروج از این توافق را محکوم نکردند.

وی درباره ترکیب تیم اعزامی ایران به مذاکرات وین اظهار کرد: سیاست و راهبرد درباره مذاکرات از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و مذاکره کننده ارشد باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنند تا بهانه‌ای دست طرف غربی‌ داده نشود و این اتفاقا نوعی حُسن و مزیت تیم مذاکره کننده ایران است.

این دیپلمات پیشین کشورمان گفت: در فضای و شرایط مذاکره نیاز به فشار نیست باید فضای آرامش حاکم شود تا تیم مذاکره کننده بتواند بر اساس ماموریت خطیر خود در راستای تامین منافع ملی ایران اقدام کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها