رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571740

فراخوان معاون اول رییس جمهوری به دانشجویان

ساعت 24 -معاون اول رییس جمهوری گفت: بهره گیری از نظرات کارشناسی و تخصصی دانشجویان و جامعه دانشگاهی برای دولت سیزدهم اهمیت اساسی دارد و دانشجویان باید با ایجاد کانون‌های پشتیبانی و خدمات مشاوره‌ای به دولت در اداره کشور کمک کنند.

html>

محمد مخبر صبح دوشنبه در جلسه با دانشجویان در حوزه مسائل اقتصادی و زیربنایی کشور که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو انجام شد، مشارکت و بهره‌گیری از نظرات دانشجویان و نخبگان اقتصادی در تدوین لوایح و بودجه کشور را از اولویت های دولت برشمرد و گفت: دولت سیزدهم به دنبال این است تا با بهره گیری و جمع بندی نهایی از نظرات کارشناسی دانشجویان، لوایح مورد نظر خود از جمله لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

معاون اول رییس جمهوری در این جلسه صمیمی که بیش از ۲ ساعت و نیم به طول انجامید، با اشاره به امکانات موجود در کشور و همچنین برخی مشکلات و مسایل پیش رو، بر عزم جدی، هماهنگی و همدلی همه ارکان کشور برای پیشبرد امور و کمک به مردم تاکید کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های مناسبی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده و در حال حاضر نیز تمام ارکان دولت سیزدهم به دنبال این هستند که با تدوین بودجه مناسب مشکلات مردم را از پیش روی بردارند.

مخبر، همچنین با اشاره به مشکلات و مسائل کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تصریح کرد: دولت توانست با اتخاذ اقدامات اساسی و به موقع جلوی مشکلاتی را که دشمن می‌توانست ایجاد کند را به خوبی بگیرد تا جایی که به طور مثال پس از صد روز از روی کار آمدن دولت از مرز تزریق صد میلیون دُز واکسن کرونا در کشور عبور کردیم و ذخایر کالاهای اساسی را به نقطه اطمینان رساندیم به طوری که در حال حاضر میانگین ذخایر کشور بالای ۶۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: دولت از ابتدای روی کارآمدن مصمم بود که بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق کارمندان را پرداخت کند که خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت توانستیم به این مهم دست یابیم.

معاون اول رییس جمهوری جلوگیری از نقدینگی و تورم و همچنین توجه به تولید در کشور را از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: باید با کمک مردم و هدایت نقدینگی در کشور سرمایه گذاری به سمت تولید محوری و اقتصاد دیجیتال حرکت کند و همچنین از طرفی دولت به دنبال آن است تا با ثبات در شاخص های کلان اقتصادی و بازار سرمایه محیط اقتصادی را برای تولید کنندگان و کنش گران اقتصادی قابل پیش بینی کند.

مخبر با اشاره به مزیت بزرگ کشور در زمینه برخورداری از جوانان تحصیلکرده و نخبه و همچنین اهمیت توجه به اقتصاد دیجیتال برای رسیدن به درآمد پایدار در کشور، تصریح کرد: در زمینه اقتصاد دیجیتال با وجود جوانانی فعال و نخبه از دنیا عقب نیستیم و چنین نیروهایی برای کشور یک مزیت بزرگ هستند که دولت قطعا در ادامه کار خود از چنین ظرفیتی به خوبی استفاده می کند.

وی همچنین در این جلسه با اشاره به یکی از دغدغه‌های دانشجویان مبنی بر عدم اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور تاکید کرد: باید مجلس و دولت کمر همت ببندند و قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی در کشور اجرایی شود و این تصمیم و اقدام می‌تواند در آینده به نفع مردم و کشور تمام شود.

در این جلسه یکی از دانشجویان درباره برنامه‌های دولت در زمینه مبارزه با تورم و گرانی و توجه به اقشار آسیب پذیر در روند بودجه ریزی کشور پرسید که دکتر مخبر با تاکید بر اینکه اصلی ترین محور کار ما در دولت «تولید» است، تصریح کرد: باید نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید و خدمات جذب شود و دولت به دنبال این است که با بالابردن ارزش پول ملی و توجه به سرمایه گذاری، موتور تولید را به حرکت درآورد تا تورم در کشور کنترل شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به یکی از نگرانی های دانشجویان درباره عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و نبود یک فرماندهی متمرکز در این زمینه برای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ان شاءالله این بخش هم به زودی فعال می‌شود چرا که دولت خود را مقید به اجرای اقتصاد مقاومتی می‌داند.

وی در بخشی از سخنان خود از دانشجویان خواست که دغدغه‌ها و مسائل اصلی کشور را احصا و با تشکیل هسته‌های مشاوره‌ای و تخصصی به دولت کمک کنند.

مخبر درباره نگرانی‌های دانشجویان در زمینه سرمایه اجتماعی در کشور و همچنین اهمیت حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور گفت: تجربیات چندین ساله نشان داده است که امور کشور جز با کمک مردم حل نمی شود و اگر مردم برای حل مسائل و مشکلات کشور به دولت کمک کنند قطعاً دولت در مسیر رسیدن به اهداف مدنظرش برای خدمت رسانی بهتر به آحاد مردم موفق‌تر خواهد بود بر همین اساس مسائل و مشکلات را باید با مشارکت مردم حل کنیم.

در این جلسه دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در فضایی آزاد و صمیمی به ارائه نظرات، ‌انتقادها، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود درزمینه‌های بودجه ریزی، مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم، اهمیت اقتصاد دیجیتال، همکاری و هماهنگی صنعت و دانشگاه‌ها، توجه به اولویت‌های محیط زیستی، اجرای طرح آمایش سرزمینی، مبارزه با فساد، توجه به جوانی جمعیت و از بین بردن موانع ازدواج جوانان، حل مشکل کمبود آب در کشور، جلوگیری از خام فروشی در کشور و توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه پرداختند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها