رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575856

کوربین: انگلیس همدست جنایات سعودی در یمن است

ساعت۲۴-«جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر و نماینده کنونی پارلمان انگلیس از حوزه انتخابیه «لندن بزرگ» خواستار توقف فروش تسلیحاتی لندن به ریاض شد.

html>

جرمی کوربین حمله ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یک زندان در استان صعده یمن را که به گفته کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد.

واکنش‌ها به حمله روز جمعه (دیروز) ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یک زندان یمن ادامه دارد؛ حمله‌ای که به گزارش برخی رسانه‌ها بیش از ۱۷۰ کشته و زخمی بر جا گذاشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تعداد تلفات آن را بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی خوانده است.

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر در پیامی توییتری به شدت به مواضع دولت انگلیس در قبال عربستان سعودی و جنگ یمن تاخت و لندن را همدست جنایت‌های ائتلاف سعودی خواند.

نماینده کنونی پارلمان انگلیس از حوزه انتخابیه «لندن بزرگ» در پیام توییتری خود ضمن محکوم کردن حمله مرگبار روز جمعه (دیروز) ائتلاف عربستان سعودی به یک زندان در یمن، خواستار توقف فروش تسلیحاتی به عربستان سعودی شد.

جرمی کوربین در این پیام نوشت: «دولت بریتانیا از طریق تسلیح و آموزش جنگ به رهبری عربستان سعودی علیه یمن در این جنایت‌ها شریک است. فروش تسلیحات به عربستان سعودی باید همین حالا پایان یابد».

واکنش این سیاستمدار انگلیسی به حمله مرگبار ائتلاف سعودی به یک زندان یمن در شرایطی مطرح شده که از آغاز حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به یمن در تاریخ ششم فروردین ماه ۱۳۹۴، لندن در حال ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و دیپلماتیک از ائتلاف متجاوز بوده است.

لندن علاوه بر این حمایت‌ها، به اعزام نیروهای نظامی ویژه به استان «المهره» یمن دست زده‌اند؛ اقدامی که واکنش هشدارآمیز یمنی‌ها را به دنبال داشت.

«عبدالعزیز بن‌حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن اوایل آبان ماه سال جاری هشدار داد انگلیس با بازگشت به «المهره» مرتکب اشتباه شد و تاوان زیادی خواهد پرداخت.

به گفته نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، طمع‌ انگلیسی و سعودی در المهره دیده می‌شود و در مقدمه آن، اجرای خط لوله نفت سعودی به سمت مکران است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها