رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 585283

رمزگشایی صریح رئیسی از جمله بحث براگیز «قرار است تصمیم‌های سخت بگیریم»

ساعت24- رئیسی گفت :در جلسه خصوصی سازی گفتم تصمیمات سخت، دوستان عنایت نکردند، رسانه های خارجی شیطنت کردند و داخلی ها اصل مطلب را متوجه نشدند.

html>

سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور صبح امروز در نشست شورای اداری استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه آزادی خرمشهر، شهدایی که خداوند متعال نام آن‌ها را بلند و بلند آوازه کرد. رییس‌جمهور با اشاره به اصلاح اقتصادی کشور، گفت: کاری که شروع شده به عنوان اصلاح اقتصادی، دولت کار سختی دارند و گام هایی باید برداشت شود.

وی افزود: در جلسه خصوصی سازی گفتم تصمیمات سخت، دوستان عنایت نکردند، رسانه های خارجی شیطنت کردند و داخلی ها اصل مطلب را متوجه نشدند. تصمیمات سخت دولت چند موضوع است نخست رشد اقتصادی، در کشور حتمی است چطور حاصل می‌شود با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، دوم افزایش بهره‌وری، یکی از مشکلات کشور بهره‌وری است. اگر کسی در جایگاهی حضور دارد که این موضوعات برایش اهمیت ندارد باید از چرخه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری خارج شود البته نمی گوییم از چرخه اداری کشور خارج شود.

وی تاکید کرد: امام جمعه موقت تهران به کنترل هزینه‌ها اشاره کردند که حتما این موضوع با اولویت باید انجام شود، دولت و مجلس روی این موضوع جلسات و برنامه دارند، رهبری هم این مسأله را فرمودند.

رییس جمهور با اشاره به موضوع شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: امر دانش بنیان بسیار مهم است اما فقط شرکت دانش بنیان مهم نیست اینکه شرکت داشته باشیم و تعداد آن را زیاد کنیم بلکه این شرکت‌ها باید صنعتی شده و نتیجه فعالیت‌شان به تولید و اشتغال منتهی شود. حضرت آقا فرمودند تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین یعنی این سه تا کنار هم است.پس شرکت دانش بنیان باید در کنار دانایی و علم و توانایی داشته باشد.

وی افزود: نکته اول همانی است که رهبر انقلاب دیروز به همه ما یاد دادند اخلاص است، اخلاص رمز حرکت است و ما باید یاد بگیریم با اخلاص حرکت کنیم. از مردم برای همراهی‌شان با دولت صمیمانه تشکر می‌کنم؛ چند ماه قبل یک‌ حمله سایبری داشتیم در حوزه بنزین و چند روز بنزین تمام کشور دچار مشکل شد اما اگر همدلی و همراهی مردم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؟ همراهی مردم خیلی ارزشمند و سرمایه دولت است در این زمینه جا دارد از مردم تشکر کنم.

رییس‌جمهور با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: تلاش کردیم بودجه امسال در راستای محرومیت زدایی باشد و به همین علت برمبنای آمایش سرزمینی تدوین شد.

رییسی با اشاره به سهم صندوق توسعه ملی تصریح کرد: این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰درصد صندوق توسعه ملی بود، در سالیان مختلف یکی از درآمدهایی که دولت روی آن حساب می‌کرد ۲۰ درصد صندوق بود که ما امسال سهم صندوق را همان ۴۰ درصد که قانون تعیین کرده بود، تنظیم کردیم. این نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد صندوق را تقویت کند.

وی ادامه داد: ما ۳۷ محور را به عنوان مهمترین مسائل کشور را به عنوان محور تحول منتشر کردیم و همه به آن دسترسی دارند، همه می‌توانند مطالعه کنند و نظری هم داشتند مطرح کنند. بیش از ۶۰۰ متخصص در مورد این برنامه نظر دادند و در حال حاضر ما ۳۷ برنامه و مسأله کشور را مطرح کردیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها