رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587458

فایننشال تایمز: تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه شکست خورده است

ساعت24-یک نشریه انگلیسی در مقاله نوشت که تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است

html>

فایننشال تایمز در مقاله ای به قلم ادوارد لوس نوشت: تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه با شکست مواجه شده است، زیرا هیچ توجهی به منافع بقیه جامعه جهانی ندارد.

نویسنده مقاله با عنوان "غرب در انزوای روسیه شکست می خورد" تأکید می کند که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، تقاضا برای یک جهان چند قطبی را افزایش می دهد. وی افزود: اکثر کشورهای غیر غربی خواهان استقلال استراتژیک هستند.

ادوارد لوس می نویسد؛ ما نمی توانیم کشورهایی مانند هند و برزیل را به خاطر خرید نفت روسیه با تخفیف سرزنش کنیم. همچنین نباید تعجب کنیم که بسیاری مایل به خرید غلات روسیه هستند.

وی خاطرنشان می کند که هند و چین به ایجاد سیستم های پرداخت جایگزین و مسیرهای حمل و نقل کالاهای روسی کمک می کنند و از تلاش های کشورهای غربی برای حذف روسیه از سیستم چند جانبه جلوگیری می کنند.

لوس معتقد است اگر می‌خواهیم کشورهای دیگر علیه روسیه از ما پیروی کنند، باید به آنچه آنها می‌خواهند توجه کنیم. مدام با خود تکرار می‌کنیم که در جنگ نور علیه تاریکی هستیم که در آن هیچ وسیله طلایی وجود ندارد، این یک استراتژی دیپلماتیک نیست.

کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه برای آزادسازی دونباس، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند. اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در آمریکا و اروپا شده است که با افزایش بی سابقه قیمت سوخت و مواد غذایی مواجه هستند.

به عنوان مثال، در ایالات متحده، تورم در ماه می به ۸.۶ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از دسامبر ۱۹۸۱ بود و قیمت بنزین برای اولین بار در تاریخ در ۱۰ ژوئن به بالای ۵ دلار در هر گالن رسید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای کشورهای غربی است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. رهبر روسیه در جریان سخنرانی خود در نشست اقتصادی سن پترزبورگ خاطرنشان کرد که قیمت نفت و گاز به دلیل فعالیت های خود ایالات متحده در حال افزایش است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها