رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587872

5 دلیل برای استفاده از پنل ال ای دی در نورپردازی

ساعت24-پنل ال ای دی، از محبوب­‌ترین و به صرفه­‌ترین چراغ­‌ها در بازار روشنایی است. عوامل زیادی در محبوبیت پنل ال ای دی سقفی تاثیرگذارند. تا پیش از تولید پنل ال ای دی، استفاده از سایر ادوات قدیمی مانند پنل­‌های مهتابی و یا چراغ های فلورسنت، هم از نظر هزینه و هم راندمان، به هیچ عنوان به صرفه نبود.

html>

پنل ال ای دی، از محبوب‌ترین و به صرفه‌ترین چراغ‌ها در بازار روشنایی است. عوامل زیادی در محبوبیت پنل ال ای دی سقفی تاثیرگذارند. تا پیش از تولید پنل ال ای دی، استفاده از سایر ادوات قدیمی مانند پنل‌های مهتابی و یا چراغ های فلورسنت، هم از نظر هزینه و هم راندمان، به هیچ عنوان به صرفه نبود. اما ساخت پنل ال ای دی موجب شد تا با مصرف انرژی بسیار کمتر، نوری بیشتر و با کیفیت‌تر همراه با طول عمر بیشتر چراغ حاصل شود. در این مقاله به 5 دلیل برای استفاده از پنل سقفی ال ای دی در فضاهای مختلف از جمله ادارات، بانک‌ها، فروشگاه می‌پردازیم.

چه کسانی پنل ال ای دی را انتخاب می‌کنند؟

پنل ال ای دی اکووات

امروزه و با افزایش دانش در زمینه مدیریت اقتصادی ، مهندسی تجهیزات و خدمات و همچنین پیشرفت تکنولوژی، در تمامی مجموعه‌هایی که کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و همچنین نمود بصری فضا برای ایشان مهم است، پنل ال ای دی به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های نورپردازی شناخته می‌شود. این روند به صورت مداوم و روز به روز در تمامی مجموعه‌های کوچک و بزرگ در حال گسترش است و تاثیر این اهمیت به نورپردازی حرفه‌ای، از جمله نورپردازی با چراغ پنل ال ای دی، در بهبود عملکرد سیستم مشخص است. اما سوال اصلی اینجاست که مزایای استفاده از پنل ال ای دی در نورپردازی فضای داخلی چیست؟ در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم.

چرا باید پنل ال ای دی را انتخاب کرد؟

مسلما پنل ال ای دی جزو دسته ادوات روشنایی است که در نورپردازی حرفه‌ای فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از دلایل استفاده از این چراغ سقفی عبارتند از:

  • کیفیت نور بالای پنل ال ای دی نسبت به چراغ‌های قدیمی مشابه

در داخل پنل سقفی ال ای دی از چیپ‌های ال ای دی استفاده شده که این چیپها وظیفه روشنایی کل پنل و ساطع کردن نور را دارند. استفاده از چیپ با کیفیت در پنل ال‌ای‌دی باعث شده تا این چراغ نسبت به چراغ‌های قدیمی، هم وضوح رنگی و شفافیت بیشتری داشته و هم روشنایی فضا را زیباتر و مدرن‌تر جلوه دهد. به عنوان مثال در پنل ال ای دی 60 وات اکووات، شاخص نمود رنگ و قدرت تفکیک رنگ، بیشتر از 85 درصد است. بدین معنی که از نظر نمود رنگی، پنل ال ای دی اکووات تا 85 درصد به نور خورشید شباهت دارد.

  • نور یکدست با پخش نور گسترده پنل ال ای دی سقفی

یکی از دلایل محبوبیت پنل ال ای دی، پخش نور گسترده و روشنایی زیاد آن است. از این رو برای اینکه نوری یکدست و بدون ایجاد نقاط تاریک و روشن در فضا را تجربه کنید، حتما به سراغ چراغ پنلی ال ای دی بروید. معمولا زاویه پخش نور در پنل ال ای دی باز (120 درجه) بوده و بدین ترتیب، میتوان فضای بیشتری را با استفاده از تعداد چراغ کمتر، روشن نمود. به عنوان نمونه، با استفاده از 4 عدد پنل 60 در 60 اکووات، میتوان یک اتاق اداری با مساحت 24 متر مربع و ارتفاع 3 متر را به خوبی و به میزان 450 لوکس روشن نمود.

  • نصب راحت پنل ال ای دی سقفی

یکی از چالش‌های نصب چراغ‌های سقفی ال‌ای‌دی، مسئله نحوه نصب و قرارگیری این چراغ‌ها در داخل سقف است. همچنین چراغ ال ای دی باید به گونه‌ای در داخل سقف قرار بگیرد که برای تعمیرات و نگهداری، دچار هیچ مشکلی نشویم. نصب پنل‌های ال ای دی از این نظر بسیار راحت و آسوده بوده و انعطاف پذیری این چراغ‌ها در استفاده درون انواع متریال سقف، از پنل سقفی گرفته تا گچ و کناف و غیره، فوق‌العاده است. مثلا برای نصب یک پنل 60 در 60 به راحتی با خالی گذاشتن فضای یک تایل 60 در 60، میتوانید درایور پنل را به خروجی چراغ متصل نموده و آن را در پشت بدنه پنل قرار دهید، سپس تمامی چراغ را در داخل فضای خالی قرار داده و فیکس کنید.

  • قابلیت استفاده از پنل ال ای دی به صورت توکار، روکار و آویز

جدای از موارد بالا، پنل‌های ال ای دی هم به صورت توکار، هم به صورت روکار و هم به صورت آویز قابلیت استفاده دارند و از این نظر، نورپردازی با این چراغ‌ها بسیار راحت است. با این حال در میان انواع پنل‌های ال ای دی، پنل توکار ال ای دی محبوب‌تر از انواع دیگر است.

پنل ال ای دی اکووات

  • نور دیفیوز شده پنل ال ای دی

همانطور که احتمالا تا الان مشاهده کردهاید، نور پنل ال‌ای‌دی از پشت یک صفحه شیری رنگ تابیده و در سطح پخش میشود. این صفحه که دیفیوزر نام دارد، علاوه بر ایجاد زیبایی در یکدستی نور، وظیفه جلوگیری از ایجاد خیرگی و آسیب به چشم را نیز بر عهده دارد. بنابراین با جلوگیری از ایجاد خیرگی، استفاده از پنل ال ای دی در مکان‌هایی که افراد مدت زیادی در فضا ساکن و یا مشغول به فعالیت هستند، بسیار مفید است.

نکات بالا تنها بخشی از دلایل استفاده از پنل ال ای دی بود. اگر برای خرید پنل ال ای دی نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان فنی اکووات از طریق شماره 02158642 ارتباط برقرار نموده و یا برای خرید پنل ال ای دی به صفحه محصولات اکووات با 3 و 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط مراجعه نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها