رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 590027

معرفی خدمات دندانپزشکی کودکان

ساعت24-خوشبختانه امروزه توجه به سلامت دهان و دندان کودکان در بین خانواده ها از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین علت در سطح شهرها به ویژه در پایتخت درمانگاه های دندانپزشکی اطفال بسیاری وجود دارد که بهترین خدمات مربوط به دندان و لثه کودکان را ارائه می دهند. برخی از آن ها هم به عنوان درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی شناخته شده اند. در این مقاله قصد داریم در مورد خدمات دندانپزشکی کودکان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

html>

خوشبختانه امروزه توجه به سلامت دهان و دندان کودکان در بین خانواده ها از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین علت در سطح شهرها به ویژه در پایتخت درمانگاه های دندانپزشکی اطفال بسیاری وجود دارد که بهترین خدمات مربوط به دندان و لثه کودکان را ارائه می دهند. برخی از آن ها هم به عنوان درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی شناخته شده اند. در این مقاله قصد داریم در مورد خدمات دندانپزشکی کودکان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی خدمات دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی کودکان چیست؟

دندانپزشکی کودکان که به صورت ویژه به ویزیت و درمان مشکلات دهان و دندان کودکان و نوجوانان می پردازد، یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است. این شاخه به طور تخصصی به جلوگیری از بروز مشکل و دندان درد در کودکان تمرکز دارد. شایان ذکر است که این رشته تخصصی دندانپزشکی اطفال توسط آکادمی انجمن دندانپزشکی آمریکا به رسمیت شناخته شده است. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد خدمات دندانپزشکی اطفال بیشتر صحبت کنیم.
دندانپزشک اطفال کیست؟
دندانپزشک اطفال، پزشکی است که دوره تخصصی سه ساله دندانپزشکی کودکان را گذرانده است و علاوه بر مهارت های لازم برای درمان مشکلات دهان و دندان کودکان و نوجوانان که در این دوره فرا می گیرد، نحوه ی ارتباط با کودکان و مدیریت شرایط حین درمان را هم می آموزد. پس با خیال راحت می توانید فرزند خود را نزد دندانپزشک کودکان ببرید.
این متخصصان در کنار ارئه خدمات درمانی، آموزش های لازم مانند استفاده از مسواک، رعایت نظافت دهان و دندان و...را نیز به والدین انتقال می دهند.
چرا مراجعه به دندانپزشک اطفال مهم است؟
دندان های شیری کودکان در شش ماهه ی اول زندگی آنها رشد می کنند و در سن 6 یا 7 سالگی هم شروع به افتادن می کنند تا در نهایت دندان های دائمی جایگزین آنها شود. نحوه رویش دندان های شیری و ریزش آنها به طور مستقیم با رویش دندان های اصلی ارتباط دارد. با مراجعه به فوق تخصص دندانپزشکی کودکان از همان ابتدا می توان سلامت دندان و لثه کودک را زیر نظر داشت تا در سنین بزرگسالی دچار مشکل نشود.
خدمات دندانپزشکی کودکان
در درمانگاه های تخصصی دندانپزشکی کودکان خدماتی جهت درمان مشکلات دهان و دندان ارائه می شود که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فلوراید تراپی (فلوراید درمانی)
این روش باعث مقاوم تر شدن دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود، چرا که فلوراید ماده ای است که تقویت مینای دندان را انجام می دهد و در فلوراید تراپی، در یک قالب مخصوص ژل حاوی فلوراید را روی دندان کودک می گذراند و پزشک مربوطه با ساکشن بزاق کش مراقب است تا کودک فلوراید را نبلعد.

معرفی خدمات دندانپزشکی کودکان
ترمیم دندان های شیری و دائمی کودک
ممکن است کودک شما دندان درد بگیرد، در این صورت دندانپزشک متخصص با تشخیص پوسیدگی، اقدام به پر کردن دندان کودک می کند. حتی اگر دندان او شیری باشد زیرا عمل پر کردن فقط ویژه‌ ی دندان های دائمی نیست.
روکش دندان شیری
اگر پوسیدگی دندان شیری کودک زیاد باشد دیگر با پر کردن نمی توان آن را درمان کرد و از شکستگی آن جلوگیری کرد، در این زمان دندانپزشک تصمیم می گیرد که روکش مخصوص فلزی ساخته و روی دندان کودک بچسباند که این روکش همراه با افتادن دندان شیری از دهان خارج می شود.
شیار پوش
شیارپوش یا فیشور سیلانت یکی از روش های عالی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های کودکان است. از سن 7 سالگی کودک تا 12 سالگی می توان آن را انجام داد. سیلانت نام ماده ای همرنگ دندان است که در این روش روی شیارهای دندان قرار می گیرد. این شیارها که روی سطح جونده دندان قرار دارند، بسیار در معرض پوسیدگی هستند و با پوشانده شدن توسط سیلانت از این پوسیدگی به مدت حدوداً 5 سال جلوگیری می شود.
البته والدین توجه داشته باشند که کودکان در کنار این روش حتماً از نخ دندان و مسواک هم استفاده کنند.
باندینگ دندان
از جمله موارد شایع که برای کودکان اتفاق می افتد، آسیب ها و شکستگی دندان های جلویی آنهاست. در این زمان، دندانپزشک اطفال با استفاده از موادی خاص به نام باندینگ این آسیب ها را برطرف و ترمیم می کند. این مواد بسیار مقاوم بوده، همرنگ دندان هستند و با رشد کودک همچنان ماندگار هستند.

معرفی خدمات دندانپزشکی کودکان
فضانگهدارنده دندان و یا ارتودنسی پیشگیرانه
در مواقعی ممکن است که دندان شیری کودک زودتر از وقت مناسب بیفتد، در این صورت دندان های کناری شروع به حرکت به سمت فضای خالی این دندان می کنند و جای دندان دائمی ای که زیر لثه قرار دارد را پر می کنند و باعث رویش نامرتب همه دندانهای دائمی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، دندانپزشک متخصص با وسیله ای به نام نگهدارنده فضای خالی را تا زمان رویش دندان دائمی پر می کند.
درمان با بیهوشی
گاهی اوقات پزشکان در برخورد با کودکانی که همکاری نمی کنند به ناچار اقدام به بیهوش کردن کودک و انجام خدمات می شوند. عوامل بسیاری در همکاری کردن یا نکردن کودک دخیل است، کم سن بودن، تجربه های قبلی، اطلاعات غلطی که توسط دیگران و یا والدین در اختیار کودک قرار می گیرد باعث ترس او می شود.
روش بیهوشی در مورد کودکانی که دارای معلولیت جسمی و یا ذهنی هستند هم بسیار کاربردی است.
هزینه خدمات دندانپزشکی کودکان
خدمات دندانپزشکی کودکان با قیمت مناسب نسبت به دندانپزشکی بزرگسالان انجام می شود، زیرا بیشتر درمان پیشگیرانه و مراقبتی دارد.


این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها