رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591091

رونمایی از پر معامله ترین منطقه در بازار ملک پایتخت / چند درصد افزایش قیمت را تجربه کرد ؟

ساعت24-اقتصادنیوز نوشت : براساس آمارهای بانک مرکزی منطقه پنج به عنوان پرمعامله ترین منطقه تهران در نخستین ماه تابستان افزایش هشت درصدی قیمت ها را تجربه کرد .

html>

رشد قیمت‌ها در بازار مسکن ادامه دارد، اما بازار تابستانه مسکن به اندازه بازار بهاره پر رونق نیست و براساس آمارهای بانک مرکزی در نخستین ماه تابستان، متوسط قیمت خانه‌های معامله شده پایتخت با رشد ۵.۸ درصدی به ۴۱.۷ میلیون تومان در هر مترمربع رسیده است.

فعالان بازار مسکن معتقدند که افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن شهر تهران باعث شد تا این بخش در سه ماه گذشته با سه رشد متوالی ۶.۱ درصد، ۸.۴ درصد و ۵.۸ درصدی قیمت مواجه شود.


به اعتقاد کارشناسان اقتصاد مسکن در رشد قیمت ها، تأثیر انتظارات تورمی، رشد قیمت مصالح ساختمانی و اثر ریسک‌های غیراقتصادی بر بازار مسکن را نمی‌توان نادیده گرفت.

کوچ سرمایه به سمت بازار مسکن
به نظر می‌رسد با توجه به ثبات نسبی قیمت ارز، افت بورس و کاهش قیمت خودرو بخشی از سرمایه‌ها به منظور حفظ ارزش دارایی به سمت بازار مسکن آمده است.

به اعتقاد فعالان بازار مسکن کاهش معاملات در مناطق مصرفی نشان از غلبه خریدهای سرمایه‌ای بر خریدهای مصرفی در بازار مسکن دارد.

69

بازار مسکن در شرایطی رشد ۵.۸ درصدی ماهیانه قیمت را طی یک ماه اخیر به ثبت رساند که میزان افزایش در منطقه یک ۳.۲ درصد، منطقه ۲ معادل ۷.۹ درصد، منطقه ۳ به میزان ۹.۲ ، منطقه ۴ به میزان ۳.۸ درصد، منطقه ۵ به عنوان پرمعامله‌ترین منطقه تهران ۸.۱ درصد، منطقه ۱۰ معادل ۷.۲ درصد، منطقه ۱۴ به میزان ۳.۱ درصد و منطقه ۱۵ معادل ۸.۱ درصد بوده است.

منطقه ۵ پایتخت رکورد زد
بیشترین تعداد معاملات در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران متعلق به منطقه ۵ بود که سهم ۱۴.۶ درصدی را از کل قراردادهای خرید و فروش به خود اختصاص داد. جایگاه دوم به منطقه ۲ با ۹.۳ درصد، رتبه سوم به منطقه ۴ با ۸.۸ درصد و جایگاه چهارم متعلق به منطقه ۱۰ با ۸.۴ درصد از کل معاملات بوده است.

این در حالی است که منطقه ۱۰ در اردیبهشت امسال رتبه دوم از نظر تعداد معاملات را عهده‌دار بود که در خردادماه به جایگاه سوم رسید. در حال حاضر نیز در رتبه چهارم قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها