رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591569

آخرین وضعیت جسمانی سلمان رشدی در بیمارستان

ساعت24-یک منبع رسانه‌ای به نقل از نزدیکان سلمان رشدی خبر داد که این نویسنده مرتد از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شده است.

html>

شبکه الجزیره گزارشی تازه درباره آخرین وضعیت سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی منتشر کرد.

طبق این گزارش، یکی از دوستان سلمان رشدی و همچنین مدیر برنامه این نویسنده مرتد خبر داده‌اند که او یک روز بعد از حمله به وی در نیویورک، از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شد و توانست حرف بزند.

«عاتیش تاسیر» یکی از دوستان سلمان رشدی در توییتی درباره وضعیت او مدعی شده که وی از زیر دستگاه ونتیلاتور خارج شده، حرف می‌زند و شوخی می‌کند».

از سوی دیگر طبق گزارش الجزیره، «اندرو وایلی» مدیر برنامه سلمان رشدی ۷۵ ساله خبر خارج شدن او از زیر ونتیلاتور را تایید کرده اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که پلیس نیویورک‌ بامداد شنبه هویت فردی را که با حمله به نویسنده مرتد موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) او را زخمی کرد، جوانی ۲۴ ساله به نام «هادی مطر» اعلام کرد. گفته شده مطر ساکن شهر «فیرویو» در ایالت نیوجرسی بوده است.

طبق گزارش‌ها، هادی مطر به تلاش برای ارتکاب قتل درجه ۲ بابت حمله به سلمان رشدی و تهاجم درجه ۲ بابت زخمی کردن مجری جلسه متهم شده است. مطر بدون وثیقه در زندانی در منطقه «شاتاکوا» در نیویورک نگهداری می‌شود.

سلمان رشدی ساعت ۱۱ صبح جمعه (به وقت محلی) ۱۲ اوت ۲۰۲۲ هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

این نویسنده مرتد بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند.

دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند، رشدی که به خاطر کتابش «آیات شیطانی» بیش از ۳۰ سال با تهدید مرگ روبرو بوده است، در جریان حمله مطر ۱۰ بار هدف ضربات چاقو قرار گرفت.

پیشتر در خبرها آمده بود که کبد سلمان رشدی آسیب دیده، اعصاب بازو و چشمش قطع شده و احتمال از دست دادن یک چشم آسیب دیده او وجود دارد.

بنا بر گزارش الجزیره، به رغم خروج سلمان رشدی از دستگاه ونتیلاتور و توانایی او برای صحبت کردن، او به شدت دچار بیماری است و بستری است.

این رسانه افزود: «نه مقامات محلی (نیویورک) و نه مقامات فدرال جزئیات بیشتری در مورد تحقیقات ارائه نکردند. پلیس روز جمعه گفته بود هنوز انگیزه این حمله را مشخص نکرده است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها