رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 591681

زاخارووا: غرب در منزوی کردن روسیه ناکام ماند

ساعت24-ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که برنامه‌های ایالات متحده برای منزوی کردن روسیه در جهان ناکام مانده است و همین مساله تقلاهای آمریکا برای برچسب زدن به روسیه به عنوان "کشور حامی تروریسم" با کمک دیگران را توضیح می‌دهد.

html>

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا-۱ گفت: آنها از دیگران برای تحقق ایده خود استفاده می‌کنند تا روسیه را به این فهرست اضافه کنند. در واقع، کشورهای بالتیک نظرشان را در مورد این موضوع بیان کرده‌اند.

او تاکید کرد که غرب نتوانسته است روسیه را منزوی کند، همانطور که نتوانسته است فرهنگ و تاریخ روسیه را از بین ببرد.

زاخارووا گفت: این اتفاق نیفتاد. جهان به همه چیزهایی که واشنگتن گفته توجه نکرده است. غرب از سوی کشور ما منزوی شد و سپس طرح B را آغاز کرد تا هر کجا که ممکن است، آسیب بزند و بیشتر هم از طریق نیابتی‌ها. واشنگتن ترجیح می‌دهد این کار را از طریق کشورهایی انجام دهد که چندی پیش به اتحادیه اروپا پیوستند. دولت‌های کشورهای اروپای شرقی نخبگانی نیستند که مسئول اقدامات خود باشند و واشنگتن از آن استفاده می‌کند.

زاخارووا تاکید کرد: مسکو به وضوح به واشنگتن توضیح داده که این اقدام (درج نام روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم) ممکن است چه عواقبی را به دنبال داشته باشد. اگر آنها بتوانند بخوانند، احتمالاً می‌فهمند. ما این را بارها گفته‌ایم، نه فقط به صورت شفاهی، بلکه همچنین در مکاتبات و حتی آنها را به انگلیسی ترجمه کرده‌ایم. بنابراین، مساله افرادی هستند که با آنها سروکار داریم. اما همه چیز بارها گفته شده است.

صحبت‌های این مقام روس در شرایطی مطرح می‌شود که پارلمان لتونی روز پنج‌شنبه طرحی را به تصویب رساند که اقدامات روسیه در اوکراین را به عنوان "تروریسم" می‌شناسد و روسیه را به عنوان "کشور حامی تروریسم" اعلام کرد.

علاوه بر آن، قانونگذاران لتونی از کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا صدور ویزا برای اتباع روس را متوقف کند. در رابطه با این مسائل زاخارووا گفت که اقدامات لتونی از بیگانه‌هراسی بنیادین ریشه گرفته و هیچ پایه و اساسی ندارد.

اوکراین همچنین از ایالات متحده خواسته است تا روسیه را به فهرست "کشورهای حامی تروریسم" اضافه کند. همین درخواست‌های مشابهی از سوی تعدادی از قانونگذاران آمریکایی شنیده می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها