رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595825

واکنش دیپلمات روس به تحریم‌های کانادا علیه ایران

ساعت 24 - میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به تحریم‌هایی که دولت کانادا علیه ایران اعمال کرد، در صفحه توییترش نوشت: ظاهرا اوتاوا عقیده دارد که تحریم‌ها به نفع حقوق بشر در ایران و رفاه مردم ایران خواهد بود.

html>

ایسنا نوشت: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی به اقدام اخیر دولت کانادا علیه اشخاص و نهادهای ایرانی واکنش نشان داد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به تحریم‌هایی که دولت کانادا علیه ایران اعمال کرد، در صفحه توییترش نوشت: ظاهرا اوتاوا عقیده دارد که تحریم‌ها به نفع حقوق بشر در ایران و رفاه مردم ایران خواهد بود.
واکنش این دیپلمات روس در پی این مطرح می‌شود که دولت کانادا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه ۲۵ شخص و ۹ نهاد ایرانی اعمال کرد.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا پیش‌تر اعلام کرده بود که به زودی تحریم‌هایی علیه ایران اعمال خواهد شد.

اسماعیل قاآنی، اسماعیل خطیب، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، محمد سلامی، محمد رستمی چشمه گچی و محمدحسین باقری از جمله افراد تحریم شده هستند.

همچنین کانادا تحریم‌هایی را علیه زندان اوین، وزارت اطلاعات و پلیس اخلاقی ایران اعمال کرده است.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا در اینباره در توییتی آن چه آن را تخطی‌های مداوم و بزرگ ایران از قوانین بین‌المللی می خواند را کاملا شاخته شده و مستند دانست و نوشت: ما در پاسخ به نقض حقوق بشر، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌ایم.

مطابق با این تحریم‌ها، اموال تمامی اشخاص و نهادهای تحریم‌ شده در کانادا به طور کامل بلوکه می‌شود و شرکت‌ها و دیگر اشخاص کانادایی از مبادله با آن‌ها ممنوع خواهند شد.

اشخاصی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند نیز مجاز به ورود به کانادا نخواهند بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها