رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599820

اعتصاب دوباره کامیون‌داران در کره‌جنوبی

ساعت24-کامیون‌داران در کره‌جنوبی امروز (پنجشنبه) دومین اعتصاب بزرگ خود را در کمتر از شش ماه آغاز و تهدید کردند که تولید و عرضه سوخت برای صنایع، از خودرو گرفته تا پتروشیمی در دهمین اقتصاد بزرگ جهان را مختل خواهند کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش قیمت سوخت، کامیون‌داران از دولت سئول می‌خواهند تا یک سیستم حداقل پرداختی را که به عنوان "نرخ حمل و نقل ایمن" شناخته می‌شود، دائمی کند. این سیستم پرداخت قرار است تا پایان سال منقضی شود، اما اعتصاب‌کنندگان می‌خواهند تا این مزایا برای کامیون‌داران در صنایع دیگر هم اعمال شود، از جمله برای تانکرهای نفتی.

دولت سئول گفته است که این طرح را به مدت سه سال تمدید خواهد کرد اما سایر خواسته‌های اتحادیه کامیون‌داران را رد کرد. در ماه ژوئن، اعتصاب هشت روزه و مسالمت‌آمیز کامیون‌داران موجب شد تا انتقال محموله‌ها در سراسر این چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به تأخیر بیفتد و بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به تولید لطمه زد و در نهایت با ادعای هر دو طرف مبنی بر اینکه امتیازاتی به دست آوردند، به پایان رسید.

اتحادیه سازمان‌دهنده اعتصاب، صبح امروز پنجشنبه ۱۶ تجمع در سراسر این کشور را اعلام کرد، از جمله در بندری در اولسان که کارخانه اصلی تولید هیوندای موتور را در خود جای داده است. این اتحادیه تخمین زده است که حدود ۲۲۰۰۰ تن در این تجمع شرکت کردند، در حالی که وزارت حمل و نقل سئول از مشارکت حدود ۹۶۰۰ تن می‌گوید. در جریان تجمعات که با نظارت پلیس است، هیچ نوع درگیری‌ گزارش نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها