رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603535

اعتراضات هزاران نفری در اسپانیا علیه دولت

ساعت24-هزاران نفر از مردم اسپانیا در اعتراض به دولت سوسیالیست و با حمایت احزاب راست گرا در مادرید دست به اعتراض زده و آن را به تضعیف قانون اساسی متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان در "پلازا دی سیبله"، در مقابل شورای شهر مادرید، پایتخت تجمع کرده و با در دست داشتن و تکان دادن پرچم‌های اسپانیا، خواستار استعفای پدرو سانچز، نخست وزیر شدند.

معترضان در این تجمع اعتراضی همچنین علیه نخست وزیر شعار "خائن" سر دادند.

اعتراضات در اسپانیا

بیش از ۱۰۰ گروه شامل اپوزیسیون محافظه کار "مردمی"، راست میانه "زیودادانوس" و راست افراطی "بوکس" با شعار "برای اسپانیا، برای دموکراسی و قانون اساسی" در این تجمع اعتراضی حضور داشتند.

سخنرانان در این راهپیمایی اعتراضی همچنین دولت را بابت یکسری سیاستگذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها شامل آزادی فعالان استقلال طلب کاتالونیا و برقراری تفاهم نامه‌هایی با احزاب جدایی طلب منطقه‌ای مورد انتقاد شدید قرار دادند.

همچنین بر اساس تخمین‌های دولت محلی حدود ۳۰ هزار تن در این راهپیمایی اعتراضی شرکت داشتند.

اعتراضات در اسپانیا

"سانتیاگو آباسکال"، رهبر حزب بوکس و تنها رهبر شرکت کننده در این راهپیمایی به معترضان گفت دولت با محدودسازی اسپانیایی‌ها در دوران کرونا قانون اساسی را نقض کرده است.

در همین حال حدود ۲۰۰ کیلومتر دورتر یعنی در شهری واقع در شمال غرب اسپانیا نخست وزیر در جمع سوسیالیست‌ها گفت، معترضان در مادرید از تبعیض در اسپانیا حمایت می‌کنند.

اعتراضات در اسپانیا

در ژوئن ۲۰۲۱، دولت مادرید ۹ تن از رهبران محبوس تلاش نافرجام استقلال طلبی ۲۰۱۷ کاتالونیا را عفو کرد. همچنین تصمیم جدید دولت درباره تخفیف مجازات این افراد با مخالفت احزاب راست گرای اسپانیا روبرو شده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها