رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603934

خبرعجیب ساژین روس از مقام قطری درباره ایران

ساعت ۲۴-  عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران است. او در حالی که گفته بود گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با غرب به نقطه‌ای رسیده و اختلاف‌ها تنها بر سر ویرگول‌ها است اما نتوانست این ویرگول را بگذارد  و داستان برجام به سویی رفت که از دسترس خارج شد.به تازگی یک مقام روس در اسپوتنیک نگاه تازه‌ای به مقوله برجام انداخته  وخبهای عجیبی داده است.

ساژین
dir="RTL" style="text-align:right">این مقام روسی به نام ولادیمیر ساژین درخبرگزاری اسپوتنیک روس به زبان فارسی نوشته است: «حمد آل‌ثانی سیاستمدار برجسته قطری و نخست‌وزیر سابقاین کشور گفته است قطر اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه اسراییل به دنبال دستیابی به تجهیزات و سلاح برای حمله به اهدافی در ایران است.

با توجه به اهمیت موضوع وبا توجه به اینکه این حرف از زبان یک روس بیان می شود باید از وزیر امورخارجه ایران سوال کرد ِآقای عبداللهیان! شما شخصی به نام ولادیمیر ساژین خاورشناس مطرح روس را که هرگاه لازم باشد موضع روسیه درباره مسائل ایران به اطلاع مقام‌های ایرانی برسد در اسپوتنیک فارسی می‌نویسد را می‌شناسید؟ سخنان او آیا برای شما و گروه وزارت خارجه اهمیت دارد؟ به نظر می‌رسد اطلاعاتی که این مقام روسی می‌دهد از کرملین به او داده می‌شود. آیا چنین است؟این مقام روس می‌نویسد: تا اواسط سپتامبر، تهران و واشنگتن هنوز می‌توانستند مصالحه کنند. اکنون واکنش تند آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا- شرکت‌کنندگان در مذاکرات برجام- به سرکوب اعتراضات در ایران که در تحریم‌های جدید غرب متظاهر شده است، امکان ادامه گفت‌وگو درباره برجام را به حداقل رسانده است. آیا این داوری را قبول دارید؟ آیا قبول دارید این حرف نویسنده را مقام‌های ارشد روسیه به او گفته‌اند که بنویسد؟

اگر این آقای ساژین را می‌شناسید بهتر نیست بگویید احتیاط کند و خبرهای ترسناک درباره ایران را به فارسی ننویسد. به نظر می‌رسد این مقام روسی با آگاهی و اطلاع مقام‌های ارشد این اطلاعات و تحلیل‌ها را ارائه می‌دهد. اگر این‌گونه است. چرا چیزی نمی‌گویید

.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها