رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 130694

دعوای وزارت خارجه با خزانه‌داری آمریکا بر سر پول‌های بلوکه شده ایران!

ساعت24- باتوجه به اظهارات روز گذشته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم، در مورد آزادی 100 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران، وب سایت آمریکایی "دیلی کالر" از اختلاف وزارت امور خارجه آمریکا با خزانه داری این کشور خبر داد.

دلار بانکی
وب سایت دیلی کالر در گزارشی با عنوان "محسابات اشتباه" و با تاکید براینکه "ایران دوبرابر چیزی که ادعا می شد را دریافت کرده و اکنون وزرات امور خارجه آمریکا، وزارت خزانه داری را مقصر می داند" نوشت: کاخ سفید تا پیش از این ادعا می کرد که با توجه به رفع تحریم ها، تنها 50 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد، اما اکنون این رقم به شدت افزایش یافته است.



دیلی کالر افزود: ایران روز دوشنبه ادعا کرد که به 100 میلیارد دلار از دارایی های خود دست پیدا کرده است. طبق گفته های "ماری هارف" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، اکنون این اشتباه به خاطر ارزیابی های اشتباه خزانه داری آمریکاست و اطلاعات غلط آنها همه را به اشتباه انداخته است.

در پیام های توئیتری که بین خبرنگاران وال استریت ژورنال رد و بدل می شد، ماری هارف، با صراحت خزانه داری آمریکا را به خاطر محسابات غلط مسئول دانسته است.

جام نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها