رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 164193

بیماری همه گیری که زنان را بیش از مردان درگیر می کند

ساعت ۲۴-بیماری های اضطرابی شایع ترین بیماری های روانی در ایالات متحده آمریکا هستند که سالانه حدود ۴۲ میلیارد دلار برای این کشور هزینه در بر دارند. حال پرسش این است که چه کسانی بیشتر در معرض تجربه ناراحتی، نگرانی، ترس و انزوایی هستند که عمدتاً با این بیماری های قرین است؟

اضطراب
به گزارش ساعت ۲۴، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد در سطح جهان، زنان و افراد تازه بالغ بیش از سایرین در معرض رنج بردن از اضطراب هستند. اولیویا ریمس، کاندیدای دکترا در دانشگاه کمبریج در انگلستان و نویسنده اصلی این پژوهش که به صورت آنلاین در ژورنال «مغز و رفتار» منتشر شده بود، معتقد است زنان دو برابر بیشتر از مردان احتمال تجربه اضطراب را دارند. به گفته او این شکاف جنسیتی ممکن است ناشی از تفاوت های دو جنس در ساختار شیمیایی مغز و نیز نوسانات هورمونی آنها باشد و یا به این موضوع برگردد که مردان و زنان چطور با استرس ها کنار می آیند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که افراد زیر ۳۵ سالی که در آمریکای شمالی و اروپای غربی زندگی می کنند، بیش از سایرین احتمال تجربه اضطراب را دارند. دکتر ریمس می گوید:«پژوهش ما نشان می دهد که کدام گروه از افراد در سراسر جهان بیشتر در معرض تجربه کردن اضطراب هستند و به این ترتیب، می توان بودجه ها و توجه نظام های بهداشتی را به سمت این گروه ها معطوف کرد.»

به گزارش ساعت ۲۴، او ادامه می دهد:«اضطراب چه به طور کلی و چه در تحقیقات در باب بیماری های روانی، چندان مورد توجه نبوده است. در مورد افسردگی تحقیقات بسیاری انجام گرفته است، اما اضطراب هم از همان اهمیتی برخوردار است که افسردگی دارد. اضطراب هم بیماری ناتوان کننده است که می تواند به خودکشی منجر شود و به این ترتیب هزینه های زیادی برای جامعه ایجاد کند.»

بنا بر نتایج پژوهش، در سراسر جهان ۴ نفر از هر ۱۰۰ به اضطراب مبتلا هستند. جولیان سامرز که البته در این پژوهش شرکت نداشته اما یکی از متخصصان حوزه بیماری های روانی مانند اضطراب است، می گوید نتایج این پژوهش جدید این موضوع را تأیید می کنند که اضطراب با برخی عوامل استرس زا مانند بارداری، اعتیاد یا دیگر شرایط مرتبط با سلامتی در ارتباط است. یکی دیگر از یافته های پژوهش هم این بود که اعتیاد به مواد مخدر می تواند ریسک ابتلا به اضطراب را افزایش دهد. در عین حال، یک نفر از هر ۱۰ نفر فرد مبتلا به بیماری های قلبی-عروقی در کشورهای غربی، مستعد تجربه ناراحتی های اضطراب عمومی هستند.

به گزارش ساعت ۲۴، دکتر ریمس می گوید:«پژوهش ما نقاط تاریک زیادی را در مورد اضطراب روشن کرد، از جمله اینکه اضطراب نه فقط در افرادی که بیماری های مزمنی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی دارند شایع است، بلکه در میان بسیاری افراد سالم و جوان هم دیده می شود.»

منبع: سی ان ان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها