رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 167399

واکنش ترامپ به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

ساعت 24- نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) درست چند روز مانده به زمان برگزاری رفراندوم انگلیس تاکید کرد، از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند و معتقد است که وضعیت انگلیس خارج از این بلوک بهتر خواهد بود.

ترامپ
به گزارش خبرگزاری رویترز، همزمان با از سرگیری مبارزات انتخاباتی در خصوص ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پس از یک وقفه سه روزه به دنبال قتل جو کاکس، نماینده پارلمان انگلیس از حزب کارگر، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنم. من به دلایل متعددی همچون کاهش تشریفات و کاغذبازی‌ها بیشتر به خروج انگلیس از این بلوک تمایل دارم اما من یک شهروند انگلیسی نیستم. این تنها عقیده من است.

وی در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز افزود: اگر در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا پیروز شوم به دنبال داشتن روابط بین المللی خوب از جمله با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواهم بود.

کامرون پیشتر پیشنهاد ترامپ برای ممنوعیت موقتی ورود مسلمانان به خاک آمریکا را تفرقه افکنانه، احمقانه و اشتباه توصیف کرده بود.

ترامپ در مه سال جاری میلادی نیز گفته بود به خاطر حجم بالای مهاجرت، اوضاع انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا بهتر خواهد بود.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان دادند که کمپین ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در حال به دست آوردن مجدد حرکت و شتاب خود است اماتصویر کلی همچنان بیانگر برابر بودن تعداد طرفداران این دو کمپین و یک رفراندوم با نتیجه 50 ـ 50 است.

ترامپ که مادرش اسکاتلندی بوده، قرار است یک روز پس از برگزاری رفراندوم برای بازدید از زمین‌های گلفش در اسکاتلند به انگلیس سفر کند.

ترامپ همچنین گفت: اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم تلاش می‌کنم تا معاملات تجاری آمریکا با چین را ارتقاء بخشم و با روسیه همکاری بیشتری برقرار کنم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها